۰ نفر

رییس سازمان بورس اعلام کرد؛

برابری بازار سرمایه با نظام بانکی در تامین مالی

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبر: 511469
برابری بازار سرمایه با نظام بانکی در تامین مالی

رییس سازمان بورس گفت: امروز بازار سرمایه با رشدی که داشته است در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی با نظام بانکی برابری می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، محمدعلی دهقان در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان افزود: اگرمی‌خواهیم سرمایه گذاری در کشور شکل بگیرد و از رشد منفی سرمایه گذاری رها شویم، باید افق بلند مدت برای سرمایه گذار مشخصشود.

وی اضافه کرد: اگر هر روز تصمیم جدید گرفته شود و مقررات را عوض کنیم فضا برای سرمایه گذاری مناسب نخواهد بود و سرمایه گذارنمی‌تواند برنامه ریزی کند.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری ضربه زیادی به شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زده است گفت: باید با اینفضا مقابله کنیم.

آقای دهقانی افزود: ابزارهای خوبی مانند اوراق بدهی برای تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی از بازار سرمایه ایجاد شده واین ابزارها توسعه خواهد یافت.

وی گفت: سعی می‌کنیم با توسعه نهادهای مالی مانند شرکت‌های تأمین سرمایه و مشاوران سرمایه گذاری میزان تأمین مالی از بازارسرمایه را در اقتصاد افزایش دهیم.

رییس سازمان بورس افزود: همچنین با کوتاه کردن فرایندها و ارائه ضمانت نامه‌های بانکی از طریق رتبه بندی شرکت‌ها می‌توان به اینتامین مالی کمک کرد.