۰ نفر

اقتصاد‌آنلاین گزارش می‌دهد؛

سرخپوشی بازار هم مانع رشد الفین‌سازها نشد/ رکوردشکنی مارون با رشد ۶۹درصدی در فروش بهمن‌ماه

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبر: 510846
سرخپوشی بازار هم مانع رشد الفین‌سازها نشد/ رکوردشکنی مارون با رشد ۶۹درصدی در فروش بهمن‌ماه

همزمان با سرخپوشی امروز بورس تهران، شرکت‌های الفین ساز نیز اغلب رنگ افت به خود گرفتند. نمادهای مارون، شارند، آریا و جم تولید‌کنندگان بورسی الفین‌ساز هستند. این نمادها در صورت‌های مالی ۹ماهه خود نیز سودهای خوبی ساخته اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد‌آنلاین-هانا پاکمند؛ بورس امروز با افت هشت هزار و ۳۶۰واحدی به روند نزولی بازگشت. در گروه محصولات شیمیایی نیز نمادهای قابل توجهی با روند منفی بازار همراه شدند. برخی الفین‌سازها نیز با افت قیمت مواجه شدند.

الفین سازان بورس

پتروشیمی‌های مارون(مارون)، پلیمر آریا ساسول(آریا)، شازند(شاراک) و جم تولیدکنندگان بورسی الفین ایران هستند.

پتروشیمی مارون

سهام پتروشیمی مارون در بورس امروز تقریبا متعادل معامله و با ۰.۶درصد افت رو به رو شد. این نماد در چهار روز گذشته، با رشد قیمت مواجه بود. با جا به جایی حدود ۴۰هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به ۱۴۸,۸۰۵ریال رسید. ارزش معاملات امروز مارون حدود ۵۸۵میلیون تومان بود.

پتروشیمی مارون در زمینه احداث ، راه اندازی و بهره برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره، واردات، صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمیایی و مشتقات ذیربط وانجام کلیه فعالیت‌های تولیدی ، صنعتی، بازرگانی، فنی ومهندسی فعالیت دارد.

 این شرکت در بهمن ماه حدود دو هزار و ۵۴۰میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ این شرکت برای هر سهم ۸,۷۸۵ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه ۹۲درصد رشد داشته است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

مارون

پتروشیمی پلیمر آریا ساسول

در معاملات فرابورس امروز سهام آریا، معاملات نوسانی به خود دید و با ثبت رشد دو درصدی به استقبال هفته آینده رفت. این نماد در سه روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی سه میلیون و ۶۵۰هزار برگه سهم، قیمت پایانی ۷۷,۳۸۲را ثبت کرد. ارزش معاملات امروز آریا بیش از ۲۸میلیارد تومان بود.

پتروشیمی پلیمر آریا ساسول، در زمینه طراحی، توسعه، تأمین سرمایه، ساخت، تملک و بهره‌ برداری و نگهداری واحدهای تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندر عسلویه و بازاریابی، فروش و پخش این محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی فعالیت دارد.

این شرکت در بهمن ماه هزار و ۸۵۵میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ این شرکت برای هر سهم ۷,۸۶۶ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه ۱۶درصد رشد داشته است

آریا

پتروشیمی شازند

سهام پتروشیمی شازند در بورس امروز با ثبت رشد یک و نیم درصدی قیمت ۲۲,۰۰۰را ثبت کرد. این نماد بورسی برای سومین روز متوالی در روند صعودی باقی ماند. با جا به جایی حدود یک میلیون و ۵۹۰هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به ۲۱,۸۶۰ریال رسید. ارزش معاملات امروز شاراک حدود سه و نیم میلیارد تومان بود.

شاراک در برخی رشته های پتروشیمی، شیمیایی و صنایع وابسته به آن و تهیه و تولید انواع مواد و فرآورده های پتروشیمی و شیمیایی، تشکیل انواع شرکت ها و یا اخذ نمایندگی و ایجاد شعبه و ... فعالیت می‌کند.

این شرکت در بهمن ماه بیش از هزار و ۳۶۵میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ این شرکت برای هر سهم ۲,۳۹۱ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه ۱۲۶درصد رشد داشته است.

شاراک

پتروشیمی جم

سهام پتروشیمی جم در بورس امروز ثبت رشد یک درصدی رو به رو شد. این نماد در روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی ۱۲۸هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به ۲۸۰,۵۸۰ریال رسید. ارزش معاملات امروز شفن حدود چهار میلیارد تومان بود

پتروشیمی جم احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده‌های فرعی و مشتقات ذیربط آنها فعالیت دارد.

این شرکت در بهمن ماه بیش از سه هزار و ۲۵۵میلیارد تومان فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹.۰۹.۳۰ این شرکت برای هر سهم ۳,۴۷۵ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه ۱۲۶درصد رشد داشته است.

جم