۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ رشد بیش از ۲درصدی پالایش در روز نوسان ۹.۵درصدی دارا یکم

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰
کد خبر: 508829
تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ رشد بیش از ۲درصدی پالایش در روز نوسان ۹.۵درصدی دارا یکم

در بورس امروز ۴۴۵میلیارد تومان دارا یکم و ۸۰۳میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۱۵۴میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۶۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۸۰۳میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۱۵۰میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۶۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش ۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۲.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری در سهام بذر امید آفرین (بذر) با زیان ۲.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۵درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود هزار و ۲۵۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۱.۳درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۱۵۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۶۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۴۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

صندوق_های معامله_پذیر 99.12.06-min

تحرکات صندوق_ها 99.12.06-min