۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دارا یکم در مسیر صعود/ صف فروش بانکی‌ها در پایان بازار برچیده شد

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
کد خبر: 508521
دارا یکم در مسیر صعود/ صف فروش بانکی‌ها در پایان بازار برچیده شد

امروز نمادهای وتجارت، وبصادر و وبملت هشتمین روز از افت خود را پشت سر گذاشتند. این در حالی بود که در آخرین دقایق بازار صفوف فروش سنگین آنها برچیده شد. همزمان با آن صندوق دارا یکم به روند نزولی خود پایان داد و در مسیر صعود گام برداشت.

اقتصاد‌آنلاین _ سیده زینب رزم گیر؛ در بازار امروز صفوف فروش نمادهای بانکی وتجارت، وبصادر، وبملت (بانک تجارت، صادرات، ملت) برچیده شدند. همچنین صندوق قابله معامله دارا یکم که متشکل از سهام بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و همچنین سهام بیمه البرز و بیمه اتکایی امین است؛ به روند نزولی خود پایان داد. 

گفتنی است دارا یکم در هفت روز کاری گذشته با افت قیمت مواجه بود. این صندوق، معاملات خود را با چهار درصد افت آغاز کرد و تا ساعت ۹ و ۲۷دقیقه نیز با افت قیمت مواجه شد اما پس از آن روند معاملات به سمت رشد چرخید.

صف فروش این صندوق همزمان با پالایش جمع شد و پس از رشد بانکی‌ها هم تحرکاتی را به خود دید. هر واحد از صندوق واسطه گری مالی یکم در آخرین معاملات خود به قیمت ۱۴۵,۴۹۰ریال رسید که نسبت به روز گذشته با ۶.۸درصد رشد رو به رو شده است. قیمت پایانی هر واحد از این صندوق با رشد دو درصدی مواجه شد و به قیمت ۱۳۸,۹۳۰ریال رسید.

دارا یکم با جا به جایی ۵۴میلیون واحد از این صندوق، شاهد رشد چشمگیری در حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته بود. ارزش معاملات این صندوق به ۷۵۵میلیارد تومان رسید. گفتنی است بیشتر خریداران و فروشندگان افراد حقیقی بودند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

دارایکم5اسفند