۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال‌نگر ۲اسفند ۱۳۹۹

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبر: 507499
کدال‌نگر ۲اسفند ۱۳۹۹

این گزارش به مرور اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال می‌پردازد و برخی از آن‌ها را بررسی و تفسیر می‌کند.

اقتصادآنلاینسهیل بانی؛ کدال‌نگر ۲ اسفند ۱۳۹۹ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«شگل»: مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت گلتاش، با پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت موافقت کرد. این افزایش سرمایه ۱۶۰درصدی و از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته خواهد بود.

«شتوکا»: هیات مدیره شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی این شرکت، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه کرد.

«ملت»: حسابرس و بازرس قانونی شرکت بیمه ملت، موافقت خود مبنی بر افزایش سرمایه ۱۰۴۸درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، را اعلام کرد.

«سیستم»: شرکت همکاران سیستم از انجام مقدمات افزایش سرمایه، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.

«بساما»: شرکت بیمه سامان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد هیات مدیره این شرکت،  پیشنهاد افزایش سرمایه 17درصدی این شرکت از محل سود انباشته و اندوخته را تصویب کرد.

اطلاعیه‌ها

«خفولا»: شرکت خدمات فنی فولاد یزد، در مناقصه انجام فعالیت های ساختمانی اعم از تعمیرات و احداث و ...، برنده شده است.

«سیستم»: شرکت همکاران سیستم اعلام کرد که در چارچوب افزایش سرمایه مصوب مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۸/ ۱۱/ ۹۹، ۵ دانگ از ۶ دانگ یک قطعه زمین به متراژ ۹۶۳متر مربع در تهران را خریداری نموده است.

«ثتران»: شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران، انعقاد قرارداد تهیه مصالح و اجرای کلیه عملیات ساختمانی بلوکهای قطعه B پروژه مرکز شهر اندیشه با شرکت سرمایه‌گذاری نوین پایدار خبر داد.

«دعبید»: شرکت داروسازی عبیدی به جهت راه اندازی سایت جدید و سایت مکمل و تجهیز سایت فعلی، اقدام به خرید ماشین آلات تولیدی از شرکت های معتبر اروپایی نموده است.

«وتعاون»: بیمه تعاون اعلام کرد که در مزایده خرید یک قطعه زمین به مساحت ۸۴۰متر مربع، شامل ساختمان ۱۸ طبقه که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ برگزار شده، برنده شده‌است.

«دی»: بانک دی اعلام کرد تعداد ۱۲۶میلیون و ۹۴۲هزار برگه سهم معادل ۴.۶درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند) به صورت عمده در بازار فرابورس ایران به فروش رسید. همچنین بانک دی، از خرید ۸۰۰میلیون برگه سهم نیروگاه زاگرس (بزاگرس) کوثر خبر داد.

«رانفور»: شرکت خدمات انفورماتیک پیش‌بینی کرد سود خالص این شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۹، با رشدی ۱۸درصدی، به مبلغ هزار و ۳۳۴میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین سود خالص هر سهم این نماد به ۱,۵۸۹ریال خواهد رسید.

«کمنگنز»: شرکت معادن منگنز ایران خبر از ریزش حدود پنج متر از یکی کارگاه های تراز ۲۹۰ متری چاه پیروزی داد که متاسفانه منجر به فوت یکی از کارگران زحمت‌کش این شرکت گردید.

«ختور»: شرکت رادیاتور ایران اعلام کرد نرخ فروش رادیاتور خودرو این شرکت جهت فروش به شرکت ساپکو، ۳۰درصد افزایش یافته‌است.

«کگهر»: شرکت سنگ آهن گهر زمین خبر از بهره‌برداری خط تولید پنج میلیون تنی گندله داد.

زمان‌بندی پرداخت سود

 «ولصنم»: لیزینگ صنعت و معدن اعلام کرد سود سهامداران حقیقی با کمتر از ۱۰۰هزار سهم از تاریخ ۱۵ /۰۲/ ۱۴۰۰، و سود سهام‌داران بیش از  ۱۰۰هزار سهم، از ۱۵/ ۰۳/ ۱۴۰۰ به شماره حساب و شبای بانکی اعلام شده آن‌ها در سامانه سجام واریز می‌شود.

«وتوسم»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی، برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام مربوط به سال مالی منتهی به ۱۰/۰۹/۹۹ را منتشر کرد. سود سهامداران حقیقی سجامی در تاریخ ۳۱/ ۰۱ /۱۴۰۰، به حساب بانکی معرفی شده آن‌ها در سامانه سجام، واریز خواهدشد.

«پکویر»: شرکت کویر تایر، سود خالص سال مالی منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۹۹ سهامداران حقیقی خود را از تاریخ ۲۰/ ۰۶/ ۹۹ لغایت ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ به شماره حساب اعلام شده آن‌ها در سامانه سجام واریز خواهد‌کرد.

صورت‌های مالی

«شبندر»: شرکت پالایش نفت بندرعباس، صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ را منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، «شبندر» طی این مدت ۷۳۳میلیارد تومان سود خالص، شناسایی کرده که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، افزایشی ۷۳درصدی را ثبت کرده است. سود خالص هر سهم در دوره ذکر شده ۲,۵۵۷ریال رقم خورد.

«سجام»: مجتمع سیمان غرب آسیا در ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، حدود ۱۹میلیارد تومان سود شناسایی کرد و سود هر سهم این شرکت به ۹۲ریال رسید. این در حالی است که مجتمع سیمان غرب آسیا در دوره مشابه سال گذشته بیش از ۴۴میلیارد تومان زیان را به ثبت رساند.

«اتکای»: بیمه اتکایی ایرانیان، در ۱۲ماه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، سود خالص ۳۰۰میلیارد تومانی شناسایی کرد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۵۳درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم وسدید ۷۵۲ریال رقم خورد.

«دیران»: شرکت ایران دارو در ۱۲ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۷۰میلیارد تومان سود محقق کرد که نسبت به دوره گذشته ۲۱۱درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص هر سهم دیران به ۱,۲۲۳ریال رسید.

«ثبهساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران، در ۱۲ماه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، سود خالص ۱۴۵میلیارد تومانی شناسایی کرد. این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۲درصد افت را به ثبت رسانده‌است. همچنین سود خالص هر سهم ثبهساز، ۷۲ریال رقم خورد.

«میدکو» و «حکشتی»: شرکت‌ مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰را منتشر کردند. طبق این اطلاعیه‌ها‌، ‌این دو شرکت در بهمن ماه سال جاری سهامی خرید و فروش نکرده‌اند.

شفاف‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام

«غشان»، «ولیز» و «غمهرا»: شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، لیزینگ ایران و گروه تولیدی مهرام، در اطلاعیه‌های جداگانه اعلام کردند تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و نوسان قیمت سهام این شرکت‌ها طی روزهای معاملاتی اخیر، مربوط به عرضه و تقاضای سهام در بازار می باشد.