خالص سفارشات فروش سهام از رقم دو هزار و ۱۷۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات بیش از سایرین بود و همچنین سهام تولید تجهیزات ‌سنگین ‌هپکو، ۳۴۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۳۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «تپکو»، «کلوند» و «وسدید» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات ‌سنگین ‌هپکو، ۳۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وسپهر»، «کزغال» و «رافزا» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۹۴۰میلیارد تومان (۷۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار میلیارد تومان (۳۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۳نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف خدمات فنی فولاد یزد (خفولا) به ۲۲.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«ماشین‌آلات و تجهیزات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج زغال سنگ» با تقاضای خرید ۲۷۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۲درصد از چهار هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۳۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۸۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

نمای ابتدایی بازار

نقشه ابتدایی بازار