۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

در هفته‌ای که گذشت چه بر سر بورس آمد؟

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کد خبر: 505311
در هفته‌ای که گذشت چه بر سر بورس آمد؟

بازار سهام در هفته گذشته شاهد یک روز افت و سه روز متوالی رشد بود. شاخص کل و هم وزن نیز روندی صعودی اتخاذ کردند و ارزش کل معاملات بورس و فرابورس، اگرچه هنوز چنگی به دل نمی‌زند، بهبود یافت. در گزارش زیر به بررسی وضعیت کلی بازار در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین _ سیده زینب رزم گیر؛ در هفته‌ای که گذشت بازار یک روز قرمز و سه روز سبز را تجربه کرد. همچنین شاخص کل بورس با ۷۹هزار واحد و شاخص کل فرابورس با ۴۰۰واحد رشد مواجه شدند. شاخص کل هم وزن نیز روندی صعودی اما با شیب کمتر را تجربه کرد.

روز شنبه، ۱۸بهمن ماه بازار سهام با افت ۳۷هزار واحدی همچنان قرمز و دلسرد کننده نمایان شد. اما از یکشنبه همراه با تصویب دامنه نوسان نامتقارن منفی دو تا مثبت ۶درصد بازار برگشت و شاهد آغاز روندی صعودی بود. گفتنی است این مصوبه از فردا، ۲۵ بهمن به مدت یک ماه اجرایی خواهد شد.

همچنین بازار در هفته گذشته علی رغم بهبود نسبی شرایط، دو روز شاهد خروج پول(مجموعا ۲۶۳۰میلیارد تومان)  و دو روز دیگر شاهد ورود پول(مجموعا ۵۸۵میلیارد تومان) حقیقی‌ها بود.

همچنین ارزش معاملات از شنبه تا دوشنبه روندی صعودی داشت و در روز آخر مقدار کمی افت کرد. به طوری که در آغاز هفته ارزش کل معاملات بورس و فرابورس در حدود هفت هزار و ۶۱۵میلیارد تومان بود و تا دوشنبه به ۱۱هزار و ۳۸۰میلیارد تومان نیز رسید و در روز آخر معاملاتی یعنی سه شنبه به ۱۰هزار و ۲۴۰میلیارد رسید.