۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در ۲۰اسفند۹۹

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبر: 504696
برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در ۲۰اسفند۹۹

انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی مقارن با مبعث حضرت رسول (ص) در ۲۰ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی عسکری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در رتبه‌بندی شرکت‌های کشور، شرکت‌های بزرگ و مهمی محسوب می شوند و ارزش سهام هر یک از این شرکت‌ها در برخی استان‌های کوچک تا ۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد. در برخی استان‌های بزرگ هم ارزش سهام هر یک از این شرکت‌ها قریب به ۲۰هزار میلیارد تومان است.

عسکری اظهار داشت: در سه استان‌ کرمان، فارس و یزد، ۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند. در ۱۰ استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷٣ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در هشت استان نیز میزان ثبت‌نام از ٣٢ تا زیر ۵٠ درصد بوده است. همچنین تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، کاندید شده‌اند.

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه نیز با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی گفت: ارزش این شرکت‌ها ۳۸۰هزار میلیارد تومان است و مشمولان سهام عدالت باید تصمیم گیرند که چه افرادی این دارایی‌ها را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۵ استان مرحله اول آزادسازی سهام عدالت، مجامع عادی به صورت فوق‌العاده را برگزار کرده‌اند.