۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش سرمایه شستا در یک قدمی اجرا

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبر: 504522
افزایش سرمایه شستا در یک قدمی اجرا

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۷۸درصدی از محل سایر اندوخته‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موافقت کرد. بدین ترتیب سرمایه شستا از ۸ هزار میلیارد تومان به رقم ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ مجوز افزایش سرمایه شستا در تاریخ ۲۰بهمن ماه ۱۳۹۹صادر شد. سود نقدی هر سهم در سال منتهی به خردادماه سا‌ل‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۴۰۲، ۱٬۳۸۴ و ۱٬۲۰۰ریال بوده است. همچنین بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت محصولات شیمیایی با ۱۴درصد ثبت شده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از این افزایش سرمایه و بخشی از افزایش سرمایه‌های گذشته شستا پرداخته می‌شود.

آخرین افزایش سرمایه شستا

آخرین افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در تاریخ ۲۴/۰۶/۱۳۹۸ تصویب شد که متعلق به زمانی است که این شرکت هنوز بورسی نشده بود. این افزایش سرمایه از مبلغ ۳۹هزار میلیارد ریال به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال و از محل مطالبات حال شده سهامداران صورت گرفت که به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ۳۰ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال و طلب سازمان تامین اجتماعی بابت سهام انتقالی به مبلغ ۱۱هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال انجام گرفت.

مجوز افزایش سرمایه شستا صادر شد

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۲هزار میلیارد ریال(معادل ۵/۷۷درصد) از محل سایر اندوخته‌ها افزایش دهد.

هدف از افزایش سرمایه اخیر، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه هلدینگ‌های صبا تامین، صدر تامین و سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام عنوان شده است که ۶۲ هزار میلیارد ریال از محل این افزایش سرمایه و ۱.۵۸۶.۸۷۶میلیون ریال از منابع داخلی فراهم می‌شود. در سمت هزینه‌ها نیز حدود ۲۹هزار میلیارد ریال برای مشارکت در افزایش سرمایه هلدینگ‌های زیر مجموعه و حدود ۳۴هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری از طریق خرید سهام هزینه پیش‌بینی شده است.

سهام‌های خریداری شده به منظور سرمایه‌گذاری (در طول تابستان ۱۳۹۹) از نماد‌های تاپیکو، تاصیکو، صبا، حکشتی و تیپیکو بوده است. جزئیات این خریدها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

36721a5f-ba70-4920-beb0-76e99c65177f

 گفتنی است مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر موجب حفظ درصد سرمایه‌گذاری این شرکت می‌شود. همچنین درآمدهای آتی شرکت به علت حفظ درصد مالکیت آن روند سودآوری آتی را با افزایش مواجه خواهد کرد. با توجه به ماده ۵۸ اساسنامه شستا، عملی شدن این افزایش سرمایه حتمی خواهد بود.

0389bdbd-4946-4e0d-8de6-6018d2a993d2