۰ نفر

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس:

دولت سهامداران بورس را رها نکند

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹
کد خبر: 503787
دولت سهامداران بورس را رها نکند

محسن علیزاده با اشاره به مشکلات کنونی بازار سرمایه ،خطاب به دولت تاکید کرد: زمانی که مردم را به سرمایه گزاری در بورس دعوت می کند نباید آن ها را رها کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن علیزاده، با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: چندی پیش رییس دفتر رییس جمهور اشاره کردند که مجلس در بورس دخالت نکند، ما خودمان مشکلات بورس را رفع می کنیم. خواسته ما هم همین است. ما تاکید داریم هنگامی که دولت مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت می‌کند، باید از سرمایه‌گذاران حمایت کند.

وی افزود: بورس به یک توپ سرگردان در زمین فوتبال دولت تبدیل شده است که بازیکنان این زمین، وزرا و مسئولین این حوزه هستند. هر شخصی که از راه می‌رسد حتی در برخی موارد مجلس بدون اینکه هدفی برای گل زدن داشته باشد، به این توپ ضربه‌ای می‌زند و این توپ به سمتی پرتاب می شود. این امر هم برای بازار سرمایه اتفاقی ناخوشایند است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس تصریح کرد: دولت یک وظیفه جدی برعهده دارد و آن هم حراست و صیانت از سرمایه سهامداران است. زمانی که مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس دعوت می‌کند، نباید آنها را رها کند. رییس جمهور باید به عنوان یک راهبر همه وزرای کابینه را برای رفع مشکل این بازار و حمایت از سرمایه‌گذاران موظف کند. حمایت از این بازار هم نباید صرفا در حد شعار باشد. باید این مهم را به صورت علنی و جدی شاهد باشیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: مجلس بر اساس وظیفه خود در مقاطعی که نیاز به حمایت تقنینی باشد، اینکار را انجام می‌دهد و اگر باز هم  نیاز به حمایت باشد، اینکار را انجام می دهد. اما در مقطعی که حوزه اختیارات ما نباشد، معتقدیم که دولت باید به موضوع ورود کند.