امروز ۸۴۰میلیارد تومان دارا یکم و هزار میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۶۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۸میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۴۰میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۳درصد معاملات).

هیچ از دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام رشد دارایی خود را ندیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق «پالایش» با زیان ۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۲.۳درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم  هزار و ۸۴۰میلیارد تومان معامله شدند، یعنی ۷۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی تعلق داشت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۶۱۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۸میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۰هزار و ۵۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی بیش از ۶۰۰میلیارد تومان بوده است.

6

7