۰ نفر

با تشکیل جلسه؛

احتمال انتخاب رییس جدید در جلسه عصر امروز در شورای عالی بورس

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبر: 500987
احتمال انتخاب رییس جدید در جلسه عصر امروز در شورای عالی بورس

خبرها حکایت از آن دارد که عصر امروز سه شنبه ۷ بهمن، قرار است در جلسه شورای عالی بورس گزینه وزیر اقتصاد برای تصدی ریاست سازمان بورس معرفی شده و صلاحیت وی به رأی گذاشته شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک عضو شورای عالی بورس گفت که امروز سه شنبه ۷ بهمن ماه، فرد مدنظر دولت برای تصدی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی وزیر اقتصاد معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد گزینه مطرح رأی خواهد آورد.

او افزود: گزینه مدنظر دولت قرار است در جلسه عصر امروز شورای عالی بورس برنامه‌های خود را ارائه دهد و صلاحیت وی از سوی شورا به رأی گذاشته شود؛ اما باید توجه داشت که با توجه به اینکه ۶ عضو شورای عالی بورس را نمایندگان دولت تشکیل می‌دهند به طور قطع وی رأی خواهد آورد.

این عضو شورای عالی بورس ادامه می‌دهد: برنامه دولت این است که امروز رئیس جدید را معرفی نماید و اعضا هم این آمادگی را دارند که صلاحیت وی و برنامه‌های فرد پیشنهادی را ارائه دهند؛ البته با توجه به اینکه زمان قانونی وجود دارد، ممکن هم هست اعضا امروز رأی ندهند.

وی اظهار داشت: پذیرش این سمت از سوی هر فردی که باشد، با مسئولیت‌های بسیاری همراه است؛ ۴۰ میلیون سهامدار حقیقی و حقوقی هم توقع دارند که فرد حائز صلاحیتی در این جایگاه قرار بگیرد.

این عضو شورای عالی بورس خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد از نظر قانونی برای معرفی گزینه پیشنهادی همچنان فرصت دارد اما بر اساس دستورجلسه‌ای که به اعضای شورای عالی بورس اعلام شده، قرار است که این فرد امروز معرفی شود.