۰ نفر

تشدید نگرانی‌ها با مطرح شدن گزینه‌های غیربورسی؛

سایه شوم مدیران غیرتخصصی بر بازار/ ما را به خیر مسئولان امیدی نیست

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۵
کد خبر: 500968
سایه شوم مدیران غیرتخصصی بر بازار/ ما را به خیر مسئولان امیدی نیست

پس از استعفای دکتر قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین روز دی‌ماه ۱۳۹۹، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره جانشینی ایشان انجام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ انتظار فعالان بازار نیز این بوده و هست که سکاندار بعدی سازمان، فردی از درون بازار سرمایه باشد تا بتواند مشکلات بازار را آنطور که صحیح و به سود بازار است مرتفع کند و از سیاسی‌کاری بپرهیزد.

اما برخلاف انتظارها، زمزمه‌های مطرح شدن دهقان دهنوی، معاون دژپسند در گوشه و کنار بازار شنیده می‌شود. در وهله اول باید علت مطرح شدن وی مشخص شود. چرا اساساً باید به دنبال گزینه‌های خارج از بازار بود؟ آن هم در بازاری که به کوچکترین تغییرات می‌تواند واکنش‌های شدیدی نشان دهد؟

مگر دغدغه آقایان این نبود که با وجود ۵۰میلیون ذی‌نفع بازار سرمایه، این بازار باید مورد توجه قرار بگیرد؟ به نظر می‌رسد که معنی «توجه» برای فعالان بازار سرمایه و مسئولان کشور فرسنگ‌ها فاصله دارد که شخصی با سابقه مرتبط با بانکداری به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح و به صورت جدی هم پیگیری می‌شود!

در نهایت مانند همه‌ی موارد گذشته در سال‌های پیش از این باید به این مصرع بسنده کرد: «ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان!»