۰ نفر

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور مطرح کرد؛

ضرورت کمک به مال باختگان بازار سرمایه

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبر: 500395
ضرورت کمک به مال باختگان بازار سرمایه

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که متاسفانه وضعیت ایجاد شده در بورس به اعتماد مردم نسبت به قابلیت ها و سلامت دستگاه های اداری کشور آسیب جدی وارد کرده و باید اقدام عاجلی در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد علیرضا بیگی با اشاره به تبعات ریزش بازار بورس و ضرورت انجام اقدامی عاجل در این حوزه بیان کرد: مردم برحسب اعتمادی که به رئیس جمهور و دولت داشتند، سرمایه‌های خرد و اندک خود را وارد بازار سرمایه کردند. اما به واسطه دخالت‌های مستقیم و غیر‌مستقیم دولت در بازار بورس شاهد هستیم که اعتماد مردم در این بازار به آتش کشیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت پیش آمده در بازار بورس سبب شده تا ما فرصت طلایی را از دست دهیم. مردم می‌توانستند در بستر بازار سرمایه در افزایش تولید و توسعه کشور مشارکت داشته باشند، اما عملا با نوع سیاست‌های اتخاذ شده، پولی وارد عرصه تولید نشده بلکه صرف سفته بازی و دلالی و خرید و فروش سهام شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: با توجه به شکایات و انتقادهای مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرها حاکی است که رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی داده و شعبه اختصاصی برای این کار تعیین کرده‌اند. از سوی دیگر برخی از اخبار حاکی از این است که در نرم‌افزارهای مربوط به تنظیمات بورس دخل و تصرف‌هایی صورت گرفته و منجر به استعفای رییس سازمان بورس شده است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: این اتفاقات همگی ناخوشایند بوده و هیچکدام نمی‌تواند مالباختگان بازار بورس را دلداری دهد. از همه مهم‌تر اعتماد مردم نسبت به قابلیت‌ها و سلامت دستگاه‌های اداری کشور آسیب دیده است.

علیرضابیگی در پایان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامی عاجل از سوی قوای سه گانه برای کنترل بازار بورس بیان کرد: با توجه به التهابات اجتماعی که امروز شاهد هستیم و باتوجه به وسعت جمعیتی که در بورس شرکت داشته و با سرمایه‌های خرد و کلان احساس می‌کنند مال باخته هستند، ضروری است اقدامی عاجل برای تسلی دادن به مردم انجام شود. اگر این اتفاق نیفتد، شاهد واکنش‌هایی در بین گروه‌های اجتماعی بوده و نارضایتی در این حوزه با وسعت بیشتری خود را نشان خواهد داد.