۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تعیین جانشین قالیباف اصل تا ۱۵روز دیگر/ مقدمات انتخاب رییس سازمان بورس بر اساس قانون بازار سرمایه در حال انجام است

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 499492
تعیین جانشین قالیباف اصل تا ۱۵روز دیگر/ مقدمات انتخاب رییس سازمان بورس بر اساس قانون بازار سرمایه در حال انجام است

فروردین ماه سال جاری، حسن قالیباف اصل به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد. اما ریاست قالیباف اصل تداوم نداشت و روز گذشته، استعفای وی از سوی دژپسند پذیرفته شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ روز گذشته، بازار سرمایه با حواشی زیادی پیرامون استعفای رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همراه بود. در ابتدا، خبر استعفای قالیباف اصل منتشر شد. اما پس از اعلام این موضوع، خبری مبنی بر اینکه حسن قالیباف اصل استعفای خود را تکذیب کرده است، به انتشار رسید. این در حالی است که به گفته مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، خبر استعفای حسن قالیباف اصل از پست ریاست سازمان بورس درست بوده و در تارنمای رسمی سازمان بورس منتشر شده است. اخباری که استعفای ایشان را تکذیب کرده، اشتباه است. روز گذشته، شورای عالی بورس نیز از پذیرفتن استعفای رییس سازمان بورس خبر داد. 

سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در خصوص استعفای قالیباف اصل به اقتصادآنلاین گفت: استعفای رییس سازمان بورس تقدیم وزیر اقتصاد و جانشین تا ۱۵ روز دیگر مشخص خواهد شد. یکی از ملاک‌ها قانون بازار سرمایه بوده که در آن، مواردی پیش‌بینی شده است و موضوع پذیرش یا عدم پذیرش استعفا مطرح نیست. 

وی افزود: دو ماده ۶ و ۱۱ قانون بازار سرمایه مدنظر قرار می‌گیرد. مطابق با ماده ۱۱ قانون بازار اوراق بهادار، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیأت‌مدیره، جانشین وی برای مدت باقی‌مانده، ظرف پانزده روز به ترتیب مقرر در ماده ۶ این قانون، منصوب خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس تصریح کرد: بنده اطلاعی ندارم که خبر تایید استعفا توسط آقای قالیباف اصل توسط چه منبعی منتشر شده و این موضوع، اشتباه بوده است. 

وکیلی اظهار داشت: استعفانامه اول آقای قالیباف اصل ثبت رسمی نشده بود. اگر ثبت رسمی می‌شد، مراحلی که در حال حاضر در جریان است، در آن زمان طی می‌شد.