۰ نفر

خادم‌المله:

سودسازی «امین» از چهار هزار میلیارد ریال عبور کرد/ مجمع تامین سرمایه امین ۳۰دی ماه برگزار می‌شود

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
کد خبر: 498866
سودسازی «امین» از چهار هزار میلیارد ریال عبور کرد/ مجمع تامین سرمایه امین ۳۰دی ماه برگزار می‌شود

مدیرعامل تامین سرمایه امین در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی منتهی به 31/06/1399 در جمع خبرنگاران به بررسی عملکرد مالی شرکت پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خادم‌المله، مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: امین در کسب سود خالص از مبلغ  2.400 میلیارد ریال به مبلغ 4.200 میلیارد ریال رسیده که رشدی حدود 76 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. سلمان خادم‌المله در ادامه در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت توضیح داد: افزایش سرمایه 100 درصدی در مرحله اول و افزایش سرمایه به مبلغ 4.000 میلیارد ریال مرحله دوم در دست اقدام می‌باشد که این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران صورت خواهد گرفت که به منظور بهبود ساختار مالی و نسبت کفایت سرمایه در راستای توسعه فعالیت‌ها، افزایش سودآوری شرکت و حفظ و ارتقا جایگاه رقابتی شرکت در صنعت و همچنین مدیریت بهینه ریسک‌های ناشی از فعالیت شرکت انجام می‌شود که رابطه مستقیم با سودآوری شرکت دارد.

 وی افزود: امین از ابتدای سال 1399 تا به امروز موفق به انتشار حدود 55،000  میلیارد ریال اوراق شده است که رشد استثنایی 247 درصدی نسبت به سال 98 را به ثبت رسانده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تامین مالی از طریق اوراق شرکتی گفت: در حال حاضر درخواست‌ها برای تامین مالی از طریق انتشار اوراق شرکتی افزایش یافته است و با این افزایش سرمایه، سقف اوراق در حال مذاکره جهت انتشار حدود 250 هزار میلیارد ریال می‌باشد که این امر با توجه به ماهیت فعالیت‌های شرکت به افزایش درآمد و سودآوری پایدار شرکت منتج خواهد گردید.  

مدیرعامل تامین سرمایه امین در ادامه با اشاره به نیازهای گسترده موجود در تامین مالی صنعت انرژی و نیز منابع طبیعی و خدادادی موجود در کشور در این حوزه، گفت: شرکت تامین سرمایه امین به عنوان یک هدف استراتژیک نسبت به افزایش شناخت و گردآوری داده‌های این صنایع و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مالی به این حوزه اقدام کرده است که  با توجه به ساختار سهامداری تامین سرمایه امین، تمرکز این شرکت بر صنعت انرژی، نفت گاز و پتروشیمی شامل بالادست، میان‌دست و پایین‌دست قرار گرفته است.

در پایان خادم‌المله به سهامداران گرامی توصیه کرد که حسب ابلاغیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و سازمان بورس اوراق بهادار و باتوجه به شیوع بیماری کرونا جهت رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله­گذاری به مشاهده آنلاین از طریق سایت شرکت به نشانی www.aminib.com و لایو اینستاگرام امین به آدرس amininvestmentbank اقدام نموده و ما را در برگزاری مجمع یاری نمایید.