۰ نفر

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس؛

اخبار موثق بورس را از منابع رسمی پیگیری کنید

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 498424
اخبار موثق بورس را از منابع رسمی پیگیری کنید

سیاوش وکیلی: «آموزش بازار سرمایه بر اساس تحلیل، با تکیه بر قدرت رسانه‌های جمعی محقق می‌شود که مسوولیت فرهنگ‌سازی آن بر دوش رسانه‌ها است؛ با کمک رسانه‌های رسمی می‌توان میزان آموزش و سرمایه‌گذاری هدفمند در بورس را افزایش داد.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از آنجا که گاهی برخی برداشت های ناصحیح از دستورالعمل ها و قوانین و به طور کلی فضای بازارسرمایه رخ می داد، این کارگاه با هدف ایجاد زبان مشترک بین فعالان بخش رسانه با ادبیات و مفاهیم رایج در بازار سرمایه برگزار شد تا همگرایی بین اصحاب رسانه قویتر شود، بر همین اساس یک دوره مقدماتی ویژه خبرنگاران برگزار شد.

سیاوش وکیلی افزود: ما معتقدیم ضمن حمایت و همراهی و همگامی با رسانه‌های حرفه‌ای باید با مطالب رسانه‌های غیر مجاز و جنجالی مقابله کنیم تا نتوانند منافع سهامداران را قربانی منافع ناروای گروهی و شخصی خود کنند. برای این منظور باید فرهنگ‌سازی بورسی را تقویت و سواد رسانه‌ای مردم را افزایش دهیم تا رسانه‌های تخریب‌گر نتوانند از نبود یا ضعف اطلاعات بورسی سوءاستفاده و آنان را تحریک کنند.

وکیلی تاکید کرد: در همین راستا، کارگاه یک روزه آموزش بازارسرمایه به خبرنگاران برگزار شد. هرچند مباحث مربوط به حوزه بازارسرمایه در کارگاهی یک روزه قابل تبیین نیست، اما گام بلندی در پیش برد این هدف محسوب می شود. این کارگاه با فراخوانی توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و نیز برخی مکاتبات مستقیم سازمان بورس به خبرنگاران اعلام شد و حدود ۱۴۰ نفر در آن ثبت نام کردند.

  کارگاهی برای همگرایی رسانه و بازار

وی با تشکر از حضور پررنگ خبرنگاران و اصحاب رسانه در این کارگاه، گفت: این دوره در روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه از ساعت ۹ شروع به کار کرد و تا تا ساعت ۱۸ ادامه داشت. در این نشست مطالب مربوط به بازارسرمایه در ۴ سرفصل ارایه شد. آشنایی با مفهوم بازارهای مالی، بورس ها و ارکان بازارسرمایه نخستین بخش از این کارگاه بود که این موضوع برای پیگیری مطالب به حق مردم بسیار کاربردی است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس افزود: نیم نگاهی به آشنایی با قوانین و مقررات عمومی و دستورالعمل های کلیدی بازارسرمایه بخش بعدی این کارگاه بود. با توجه به این که این بحث دقیق و کارشناسی است و لازم بود به طور مفصلتری به آن پرداخته شود، زمان بیشتری هم به آن اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه تنها از منظر آکادمیک و نظری به مسایل نگاه نشد، بلکه تلاش کردیم تا بُعد عملیاتی مسایل و قوانین حوزه بازارسرمایه را مد نظر قرار دهیم؛ به همین منظور از متخصصان فعال در این حوزه برای تشریح مطالب استفاده کردیم که در این بخش محمدعلی شیری زاده مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس به ارائه توضیحاتی پرداخت.  

وکیلی اضافه کرد: در ادامه این کارگاه به آشنایی با انواع ابزارها و بازارها مالی در بازارسرمایه پرداخته شد. این ابزارها طیف گسترده ای در بازارسرمایه دارند. در این بخش هم محمدرضا معتمد عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی به تشریح مفاهیم پرداخت. در جلسه پایانی این کارگاه چند ساعته نیز نحوه سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم تشریح و در نهایت در پایان کارگاه به پرسش های شرکت‌کنندگان و خبرنگاران حاضر پاسخ داده شد.

اخبار موثق را از منابع رسمی پیگیری کنید

سیاوش وکیلی همچنین خبر داد، علاوه بر سایت رسمی سازمان به آدرس  www.seo.irکه بسیاری از مطالب حوزه بازارسرمایه در این سایت منتشر می‌شود، به زودی از نسخه جدید این سامانه که تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است، رو نمایی خواهیم کرد. همچنین سهامداران باید از مراجع مناسب نحوه سرمایه‌گذاری در بورس و اخبار این حوزه را دنبال کنند. شایعات، آفت بازار سرمایه هستند و انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه به دیگران آسیب می‌زند هویت رسانه‌ای را نیز مخدوش می‌کند. دراین خصوص بهره‌گیری از مراجع و منابع موثق خبری مانند سایت خبری سازمان بورس در کاهش اسیب های ناشی از شایعات در این بازار کمک شایانی دارد.