امروز معامله‌گرها ۱۳هزار و ۳۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۷.۸درصد از کل سهام زرین معدن آسیا معامله شد.

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز در مجموع حدود ۱۳هزار و ۳۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «برکت»، «خودرو»، «شستا»، «کاما» و «شپنا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۳۵۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۳۲۰میلیارد تومان دوم شد و سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بانک تجارت(وتجارت) و سهام بانک صادرات(وبصادر) پس از بازگشایی چهار درصد رشد قیمت و سهام بانک دی(دی) ۵.۵درصد افت قیمت را تجربه کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که حدود هزار و ۵۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات هزار و ۱۷۵میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۸درصد از کل سهام زرین معدن آسیا (فزرین) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۱۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۱سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۶۱نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

رتبه بندی ارزش معاملات 99.10.15

رتبه بندی ارزش معاملات15.10.99