امروز ۱۸۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۲۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به ۹۸۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۶۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق پالایش یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۳۴میلیارد تومان واحدهای صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را از حقوقی‌ها خریدند (۸۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت «دارا یکم» را به ارزش سه میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (دو درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرو سودمند مدبران (سرو) رشد ۲.۵درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان «دارا یکم» با زیان یک درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۹درصد) در رابطه با صندوق سپهر کاریزما (کاریس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۱درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین سه میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت حدودا به ۹۸۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۶۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۴هزار و ۵۱۵میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی بیش از ۶۰۰میلیارد تومان بوده است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.10.14

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.10.14