۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

به عملکرد بورس می‌توان اعتماد کرد

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 494077
به عملکرد بورس می‌توان اعتماد کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه از نظر عملکردی به مرحله‌ای رسیده که می‌توان به آن اعتماد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بورس افزود: بازار سرمایه در یک ماه گذشته در ریل مناسب قرار داشته است، چون نهادسازی لازم انجام شده و همه ناشران بازارگردان دارند.

وی افزود: غیر از متغیرهای پیرامونی اختلال خاصی نداریم. به این معنی که ممکن است برای بخشی سیاست‌گذاری انجام شود و این سیاست‌گذاری اثر خود را بر بازار می‌گذارد یا قاعده‌ای برای نحوه تعیین قیمت گروهی از کالاها انجام می‌شود که بر روند بازار سرمایه اثر خواهد داشت.

وزیر اقتصاد گفت: مورادی که به آن اشاره شد، شرایط پیرامونی است که بر بازار تاثیر دارد و خود بازار الان از نظر عملکردی به مرحله‌ای از شرایط رسیده که می‌توان به آن اعتماد کرد.

وی در ادامه درباره لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد. براساس جلسه‌ای که روسای قوا در دفتر رییس جمهور تشکیل شد، قرار شد سازمان برنامه به نمایندگی دولت و بقیه دستگاه‌‌ها حداکثر همکاری را بکنند تا بودجه مراحل را طی کند.

دژپسند تاکید کرد: اهتمام جدی وجود دارد که اقدام‌های لازم در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ انجام شود و باید کمیسیون تلفیق بررسی‌ها را شروع کند، منابع و بعد مصارف را بررسی کند. در منابع گزارش‌ها را ارائه کردیم و در مرحله کلیات مباحثه‌های لازم را انجام دادیم و بعد وارد جزییات خواهیم شد.

لایحه بودجه سال آینده ۱۲ آذرماه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شد و پس از اظهارنظرهای مختلف، سرانجام روز گذشته کلیات آن در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.