۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

تخلفات مرتبط با سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
کد خبر: 492175
تخلفات مرتبط با سهام عدالت به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال پرونده افرادی که از نحوه واگذاری و ترکیب سهام عدالت عدول کرده‌اند به دستگاه قضا در صورت موافقت نمایندگان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص تصویب گزارش ماده ۲۳۴ کمیسیون اقتصادی مرتبط با تخلفات سهام عدالت گفت: کمیسیون طی ماه‌های اخیر گزارشی با هدف بررسی نحوه واگذاری و اجرای قوانین و مقررات مرتبط با سهام عدالت تهیه کرد که به صحن علنی ارسال و درصورت موافقت، پرونده تمامی افرادی که در طول این سال‌ها از نحوه واگذاری و ترکیب سهام عدالت عدول کرده‌اند به دستگاه قضا ارسال خواهد شد.

وی از تصویب کلیات لایحه دولت در خصوص اصلاح بندهایی از قانون بیمه شخص ثالث در کمیسیون متبوع خبر داد و افزود: در قانون قبلی تعاریفی در ارتباط با خودروهای متعارف، غیرمتعارف و سقف تعهدات بیمه‌ای مطرح بود، اما به دلیل افزایش قیمت خودرو این سقف‌ها و تعهدات به هم ریخته که دولت پیشنهاد داد ساز و کار جدیدی برای آن در نظر بگیرند یا در قانون عبارت متعارف و غیرمتعارف را حذف شود و در نهایت سقف‌ها تغییر پیدا کند که این موضوع در دستور کار قرار گرفت و کلیات اصلاحات درخواستی در رابطه با قانون بیمه شخص ثالث به تصویب رسید.

پورابراهیمی با اشاره به درخواست ۴۷ نماینده مبنی بر اعمال ماده ۲۳۴ در رابطه با نحوه ترخیص کالاهای گمرک، تخلفات وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور، بانک مرکزی و دستگاه‌های دیگر عنوان کرد: گزارش این درخواست در کمیسیون بررسی شد. لذا هفته آینده درخصوص اعمال این ماده رای‌گیری می‌شود.