امروز ۳۷۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۵۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۵۶۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۲۱میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق ­­پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۵۵میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۲۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم را به ارزش ۵۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۱۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیر) با زیان هفت درصدی در یک روز بیشترین افت قیمتی را در بین صندوق‌ها مشاهده کردند. همچنین هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۱درصد) در رابطه با «مدیر» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۵۳درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۶۶میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۶۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۲۱میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۸هزار و ۶۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی هزار و ۹۶۰میلیارد تومان بوده است.

«برای مشاهده جدول و نقشه در ابعاد اصلی٬ روی تصاویر کلیک کنید»

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.09.24

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.09.24