امروز ۳۲۰میلیارد تومان دارا یکم و ۵۰۵میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد. معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۴۶۰میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق ­­پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

اشخاص حقوقی بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم (پالایش) را به ارزش حدود ۱۶۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۲.۳درصد معاملات) و در رتبه بعدی نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) با مازاد خرید حقوقی به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان همراه شد.

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیر) رشد ۱۰درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان ۲.۹درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۳درصد) در رابطه با صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۷درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۱۶۵میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند، این در حالی است که روز معاملاتی قبل ۴۴میلیارد تومان خروج پول را از صندوق‌های دولتی شاهد بودیم.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۴۶۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۲۱هزار و ۲۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی حدود ۶۳۰میلیارد تومان بوده است.

تحرکات روزانه صندوق‌ها 99.09.22

نوسان روزانه صندوق‌ها 99.09.22