افراد حقیقی ۱۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شستا بود.

اقتصاد آنلاین – سارینا امامی؛ حقیقی‌ها حدود ۱۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۹هزار و ۲۹۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی ۱۷هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «زراعت و خدمات وابسته» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شستا»، «فولاد» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «وتجارت»، «خودرو» و «فملی» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی  معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری ۱۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶۴ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۲۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۶میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

تغییر مالکیت سهام 99.09.08

ورود پول حقیقی به بورس 99.09.08