۰ نفر

متوسط حقوق مستمری بگیران ۸.۸میلیون تومان می‎شود؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 502195
متوسط حقوق مستمری بگیران ۸.۸میلیون تومان می‎شود؟

نوبخت گفت: متوسط سرانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید 8.8 میلیون تومان می‎شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: مدل اجرای این موضوع در دو بخش بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی متفاوت بود. 50 هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص دادیم که 18 هزار میلیارد تومان آن برای 2 میلیون و 400 هزار نفر بازنشستگان لشکری و کشوری بود و 32 هزار میلیارد تومان برای 3 میلیون و 600 هزار نفراز بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد. تمامی مبلغ 18 هزارمیلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده شد؛ اما به دلیل یک مشکل قانونی فقط 30 درصد مبلغ 32 هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی گفت: اگرچه متوسط سرانه بازنشستگان تامین اجتماعی باید 8,8 میلیون تومان می‎شد اما به دلیل این منع قانونی محقق نشد. برای رفع این مشکل جلسات مختلفی با وزیر رفاه و تامین اجتماعی داشتیم که آخرینش چهارشنبه هفته گذشته بود. لایحه‌ای هم به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم. این اطمینان را به شما عزیزان می دهم که بودجه لازم برای این منظور در لایحه بودجه 1400 نیز دیده شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال آینده همچنان ادامه خواهد یافت. برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم با این سازمان در حال گفت و گو هستیم تا یک مرحله دیگر این طرح را در سال جاری اجرایی کنند ضمن اینکه منابع مالی لازم برای اجرای این موضوع در سال 1400 نیز تامین شده است.