۰ نفر

قیمت سکه از سد مقاومتی گذشت؟

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
کد خبر: 492549
قیمت سکه از سد مقاومتی گذشت؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنجشنبه) با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز به بهای ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امروز، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز برابر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه به بهای چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۹۵ هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا نیز امروز به قیمت یک‌هزار و ۸۷۴ دلار و پنج سنت فروخته شد.

بررسی‌ها نشان می دهد در هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متأثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین کاهش نرخ اونس جهانی طلا نیز باعث افت قیمت طلا و سکه شده و کارشناسان افت بیشتر اونس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش بینی کرده اند.

آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری را کاهش خواهد داد.