۰ نفر

خبر مهم روحانی درباره خرید واکسن کرونا

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 492548
خبر مهم روحانی درباره خرید واکسن کرونا

روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گفت: زیر ساخت زنجیره سرد انتقال واکسن کرونا فراهم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور تاکید کرد که وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای تامین واکسن چه از داخل و چه از خارج بکار گرفته و مردم مطمئن باشند همانطور که اجازه ندادیم تحریم های تحمیلی، روند مقابله با کرونا در کشور را با مشکل مواجه کند و حتی از بسیاری از کشورهایی که در تحریم اقتصادی نیز نیستند، موفق تر عمل کردیم ، واکسن نیز علیرغم شرایط تحریمی و اشکال‌تراشی آمریکا حتما تامین و در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه وزارت بهداشت فهرست اولویت بندی افرادی را که می بایست واکسن دریافت کنند، تهیه کرده است، افزود: افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که دچار بیماری های صعب العلاج هستند و همچنین کادر بهداشت و درمان که مستقیما باکرونا ارتباط دارند در اولویت دریافت واکسن هستند.

رییس جمهور گفت: توزیع واکسن بین سایر گروهها ادامه خواهد یافت تا زمانی که واکسیناسیون کشور کامل و اطمینان حاصل شود که با ایمنی جمعی ناشی از واکسن ، زنجیره انتقال ویروس قطع خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری زیر ساخت لازم برای تامین زنجیره سرد انتقال واکسن فراهم شده است.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: حمایت کامل از تولید واکسن داخلی از اولویت های اصلی دولت خواهد بود و بسیار امیدواریم که واکسن داخلی با استاندارهای لازم در دسترس قرار گیرد.