۰ نفر

خبر خوب برای دانشجو معلمان

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
کد خبر: 484967
خبر خوب برای دانشجو معلمان

بنا به گفته نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دریافتی دانشجو معلمان افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلاتی که دانشجو معلمان با آن ها دست به گریبانند، گفت: هرچند احکام سالانه دانشجو معلمان آموزش و پرورش به عنوان معلم صادر می شود، اما از آنجا که هنوز در دوران دانشجویی هستند، حقوق و مزایای آن ها به طور کامل پرداخت نمی شود. از سوی دیگر، چون دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند، برابر مقرراتی که از زمان قبل در سیستم تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان جاری بوده، 45درصد از حقوق این دانشجو معلمان برای هزینه های خوابگاه و غذای دانشگاه، کسر می شود.

وحیدی در ادامه گفت: در همین خصوص، کمیسیون آموزش مجلس دیروز در جلسه با مسئولان دانشگاه فرهنگیان ساز و کاری را پیشنهاد داد تا هیات امنا دانشگاه فرهنگیان راهبردهای جدیدی را مصوب کنند تا مبالغ کسر شده از حقوق دانشجو معلمان در هر ماه، بیشتر از 20درصد نباشد. حتی برای برخی دانشجویان دهک های پایینی این رقم، می تواند زیر 10درصد محاسبه شود.

نماینده مردم بجنورد در پایان گفت:با توجه به اینکه در شرایط کرونا وضعیت غذایی و خوابگاهی در دانشگاه ها تغییر کرده و اغلب برنامه های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود، لازم است تدابیری اندیشیده شود تا دریافتی دانشجو معلمان به نسبت قبل افزایش پیدا کند. این ایده از سوی متولیان دانشگاه فرهنگیان مورد استقبال قرار گرفت و قرار شد به سرعت دستور العمل های اجرایی آن تدوین و اجرایی شوند.