۰ نفر

بـا ۲۰میلیون می‌توان جهیزیه خرید؟

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴
کد خبر: 471822
بـا ۲۰میلیون می‌توان جهیزیه خرید؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل هزینه تهیه جهیزیه ۲۰ میلیون است.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای تهیه این فهرست تلاش کرده‌ایم تا حداقل‌های لازم برای شروع یک زندگی دو نفره با توجه به ارزان‌ترین برندهای موجود در بازار را مدنظر داشته باشیم. براساس اجناس موجود در بازار باید گفت که حداقل هزینه یخچال فریزر 4 میلیون تومان است و یخچال پس از مبل در جایگاه گران‌ترین کالای فهرست خرید جهیزیه حداقلی قرار می‌گیرد؛ چرا که برای خرید یک دست مبل باید 5 میلیون تومان هزینه کرد. 

برای کالاهایی مانند اجاق گاز و جاروبرقی به ترتیب باید یک میلیون و همینطور 600 هزار تومان در نظر گرفت. ماشین لباسشویی هیوندای، سرویس چینی دوازده نفره ایرانی، تخت خواب هر کدام در کمترین قیمت به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

فرش و تلویزیون در صورت ماشینی بودن فرش و انتخاب تلویزیون ایرانی، هر کدام با هزینه 2 میلیون و 500  قابل تهیه هستند. وسایلی مانند سرویس قابلمه، قاشق و چنگال، اتو و قوری و کتری، میز تلویزیون و سرویس آشپزخانه هم جزو ملزومات یک جهیزیه هستند که به ترتیب با قیمت‌های 500، 700، 204، 200، 139 و 200 هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند.

در مجموع باید گفت که برای خرید 15 کالای حداقلی‌ترین جهیزیه ـ از نظر کمیت و کیفیت ـ  در شرایط کنونی بازار نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه لازم است.