۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افزایش قیمت طلا و سکه کاذب است/ خرید طلای خام توصیه نمی‌شود

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 470052
افزایش قیمت طلا و سکه کاذب است/ خرید طلای خام توصیه نمی‌شود

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به افت حدود ۸۳دلاری بهای اونس جهانی، قیمت طلا و سکه باید کاهش می‌یافت که رشد نرخ ارز مانع آن شد ولی باید تاکید کرد که قیمت‌های فعلی کاذب است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: قیمت طلا و سکه در مقایسه با روز گذشته به ثبات رسیده اما با توجه به اینکه بهای اونس جهانی حدود ۸۳دلار کاهش یافته، باید شاهد افت قیمت‌ها در بازار داخل باشیم که متاسفانه التهاب بازار ارز مانع این موضوع شد.

احتمال کاهش قیمت طلا تا پایان هفته

او تصریح کرد: البته در ساعات پایانی معاملات روز گذشته بازار ارز، شاهد کاهش جزیی نرخ دلار بودیم که با این حساب پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تا پایان هفته کاهش یابد و به همین ترتیب بهای طلا و سکه هم نزولی شود.

تقاضا برای خرید سکه ۲۰درصد افزایش یافت

بذرافشان درباره وضعیت تقاضا در این بازار نیز گفت: هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه حدود ۲۰درصد نسبت به روزهای قبل افزایش یافت اما همچنان مصنوعات طلا به دلیل افزایش شدید قیمت و همچنین مسائل مربوط به مالیات متقاضی ندارد؛ از طرفی مردم برای سرمایه‌گذاری به سمت خرید طلای خام و یا آب شده آمده‌اند که ما این کار را توصیه نمی‌کنیم.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: طلای آب شده مخصوص فعالان صنفی ما است و از آنجا که مردم در این زمینه تخصص ندارند ممکن است در خرید و فروش این نوع طلا به دلیل اجرت آن دچار مشکل شوند، لذا با توجه به این که در سال جهش تولید هستیم پیشنهاد ما این است که مردم هم برای کاهش ریسک خرید خود و هم بازگشت رونق به واحد‌های تولیدی ما، طلای کم اجرت یا سکه بخرند.

بذرافشان تاکید کرد: در این راستا توصیه می‌کنم که مردم طلای خود را از واحد‌هایی که مجوز رسمی از اتحادیه دارند بخرند و سکه هم از واحد‌هایی که جواز سکه فروشی از اتحادیه دارند، به همراه کارت وکیوم و هولوگرام همان واحد صنفی تهیه کنند.

قیمت طلا و سکه ۶مهر۹۹

به گفته این فعال بازار طلا، در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان حباب، با قیمت ۱۳میلیون و ۴۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

بذرافشان افزود: همچنین قیمت نیم سکه هفت میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۰۵هزار تومان است؛ ضمن اینکه طلای ۱۸عیار در بازار امروز به گرمی یک میلیون و ۲۵۸هزار تومان رسید.