۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران بانک ملت بخوانند!

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 468677
سهامداران بانک ملت بخوانند!

قیمت سهام بانک ملت در سه روز کاری اخیر با افت ۱۴درصدی مواجه شده است. این در حالی است که خرید اوراق اختیار فروش تبعی سهام این بانک، می‌تواند تنها در ۶ماه، بازدهی ۱۳درصدی به همراه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «وبملت» اولین نماد پربازدید در معاملات بورس امروز بود. در آخرین روز تابستان، شش هزار و ۸۰۸ معامله در این نماد انجام شد. طی این معاملات ۲۲۹میلیون ورقه سهم بانک ملت دست به دست شد. این در حالی است که میانگین حجم معاملات آن در ماه گذشته ۳۲۱میلیون سهم بوده است. گفتنی است که بانک ملت امروز در بین نمادهای بانکی پس از بانک‌های دی و آینده، رتبه سوم ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در خرید و فروش «وبملت» حقوقی‌ها ۱۹۰میلیون از حجم معاملات خرید را به خود اختصاص داده و از این نماد حمایت کردند اما حقیقی‌ها با وجود اینکه اوراق فروش تبعی این بانک از هفته گذشته برایشان در دسترس است، ۲۲۵میلیون از حجم معاملات را در بخش فروش داشتند.

سهام بانک ملت امروز با کاهش قیمت تقریبا پنج درصدی در محدوده قیمتی ۵۴۹تومان به کار خود پایان داد. این سومین روز متوالی بود که سهام بانک ملت با افت بیش از ۴درصدی مواجه می‌شد. در مجموع طی سه روز کاری گذشته «وبملت» از محدوده قیمتی ۶۳۵تومانی به کمتر از ۵۵۰تومان رسیده است. به عبارت دقیق‌تر «وبملت» در سه روز کاری اخیر، ۱۳.۵درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

افت سنگین نماد بانک ملت در حالی رقم می‌خورد که از هفته گذشته اوراق اختیار فروش تبعی این بانک برای خرید اشخاص حقیقی در دسترس است. قیمت اعمال این اوراق ۶۷۷تومان در نظر گرفته شده و این اوراق در تاریخ ۲۵بهمن ماه ۹۹، سررسید می‌شود. به عبارت دقیق‌تر خریداران حقیقی «وبملت» با فرض خرید اوراق اختیار فروش تبعی این بانک (با نماد «هملت») در قیمت ۵۱تومان، می‌توانند در ۶ماه آینده، بازدهی بدون ریسک ۱۳درصدی کسب کنند. با این حال همچنان فروشندگان سهام بانک ملت به صورت هیجانی در سمت عرضه قرار گرفته‌اند.