۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۲۲)

۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 466423
قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۲۲)

نگاهی به وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها طی حدود دو روز گذشته وارد فاز کاهشی شده و آنطور که رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کرده این افت قیمت تا حدود پنج میلیون تومان در برخی مدل‌ها بوده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ طی دو هفته گذشته انواع خودرو‌های داخلی و مونتاژی تا چند ده‌میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کردند و حتی پژو۲۰۰۸ بیش از ۱۰۰میلیون طی یک هفته گران شد؛ اما بررسی قیمت‌های امروز خودرو نشان می‌دهد که بازار وارد فاز کاهشی شده و در برخی مدل‌ها شاهد افت ۵میلیون تومانی بودیم.

نگاهی‌ به قیمت‌ خودرو طی هفته گذشته

قیمت خودرو از روز شنبه تا پنجشنبه هفته پیش نوسان بالایی را تجربه کرد به طوریکه بین خودرو‌های داخلی، پراید۱۳۱ با حدود ۱۲میلیون و بین مونتاژی‌ها آریو با حدود ۱۰میلیون تومان رشد نسبت به هفته قبل خود، کمترین نوسان را داشته‌اند.

همچنین بیشترین رشد قیمت در خودرو‌های داخلی مربوط به پژو۲۰۷ اتوماتیک بود، به طوریکه این خودرو از شنبه تا پنجشنبه هفته پیش حدود ۷۵میلیون تومان گران شد؛ از طرفی بالاترین نوسان قیمت در بین خودرو‌های مونتاژی نیز به پژو۲۰۰۸ با حدود ۱۲۶میلیون افزایش اختصاص یافته است.

بر این اساس، هفته گذشته قیمت پراید۱۱۱ از ۹۶ به ۱۱۰میلیون، سایپا۱۳۱ از ۸۳ به ۹۵ میلیون و پراید۱۳۲ هم از ۸۴میلیون در معاملات روز شنبه، به ۹۹میلیون تومان در آخرین روز هفته رسید؛ همچنین قیمت تیبا معمولی و تیبا۲ با رشد حدود ۱۹میلیونی در نهایت به ۱۱۸ و ۱۳۲میلیون تومان افزایش یافت.

آخرین قیمت اعلام شده برای ساینا نیز ۱۳۸میلیون‌ بود که در مقایسه با ابتدای هفته نشان از افزایش حدود ۲۴میلیون تومانی داشته، همچنین دارندگان کوییک و کوییک‌آر هم در این مدت نرخ را تا ۲۷ و ۲۹میلیون بالا بردند و به این ترتیب قیمت این دو مدل خودرو در روز پنجشنبه به ۱۴۷ و ۱۵۴میلیون تومان رسید.

جهش ۷۵میلیونی پژو۲۰۷ اتوماتیک در یک هفته

هفته پیش محصولات ایران‌خودرو نسبت به سایپا با افزایش قیمت بیشتری همراه بودند به طوریکه پژو۲۰۷ اتوماتیک از شنبه تا پنجشنبه ۷۵میلیون تومان گران شد.

بر اساس این گزارش، آخرین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ با حدود ۲۱میلیون رشد ۱۹۵میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ و صندوقدار هم با حدود ۳۶میلیون افزایش ۲۴۳ و ۲۳۵میلیون تومان اعلام شد.

همچنین قیمت پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک در این مدت ۳۵ و ۷۵میلیون گران شد و در نهایت به ۲۷۵ و ۳۹۲میلیون‌ تومان رسید؛ پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس و پژو پارس سال هم با حدود ۲۸میلیون افزایش و ثبت قیمت ۱۷۹ و ۲۱۰میلیون، از قافله روند صعودی خانواده پژو جا‌نماندند.

در مدت مذکور، بهای دو مدل خودروی سمند تقریبا ۳۰میلیون افزایش یافت و طبق آخرین آمار اعلام شده، سمند‌ ال‌ایکس با قیمت ۱۸۱ و سورن ۲۲۶میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود؛ همچنین در مدت مذکور سه محصول دیگر ایران‌خودرو یعنی رانا، دنا و دنا پلاس به ترتیب ۳۷، ۳۴ و ۲۷میلیون گران‌تر شد و در روز پنجشنبه قیمت‌ ۲۰۵، ۲۷۲ و ۲۹۷میلیون تومان را ثبت کردند.

رشد ۳۳ تا ۱۲۶میلیونی مونتاژی‌ها

نوسان قیمت خودرو‌های مونتاژی‌ هم طی هفته پیش دست کمی از داخلی‌ها نداشت تا جاییکه در این مدت شاهد رشد ۳۳ تا ۱۲۶میلیون تومانی این خودرو‌ها بودیم.

طبق بررسی‌های انجام شده، قیمت خودروی هایما در دو مدل اس۳ و اس۵ از شنبه تا پنجشنبه با ۳۳ و ۶۳میلیون افزایش به ۵۵۰ و ۶۶۰میلیون تومان صعود کرد؛ همچنین بهای سراتو محصول سایپا از ۶۴۰ به ۷۰۰میلیون وسیتروئن سی۳ از ۷۲۰ به ۸۱۷میلیون رسید.

پژو۲۰۰۸ با جهش ۱۲۶میلیونی طی یک هفته به ۸۷۶میلیون تومان رسید و به این ترتیب رکود‌ بیشترین افزایش قیمت را بین انواع خودرو‌های داخلی و مونتاژی به نام خود ثبت کرد.

قیمت روز خودرو ۲۲شهریور

به گفته رییس‌ اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، امروز شنبه ۲۲شهریور ماه پراید۱۱۱ در بازار آزاد ۱۱۰میلیون، پراید۱۳۱ ۹۷میلیون و پراید۱۳۲ نیز ۹۸میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین، قیمت اعلام شده برای تیبا هاچ‌بک در بازار آزاد امروز ۱۳۴ میلیون، تیبا هاچ‌بک‌پلاس ۱۳۷میلیون، تیباصندوق‌دار اس‌ایکس بنزینی ۱۱۸میلیون و تیبا صندوق‌دار پلاس ۱۳۷میلیون تومان بوده است.

قیمت انواع پژو در بازار آزاد

امروز دارندگان پژو۲۰۶ تیپ۲ و تیپ۵ قیمت خودروی خود را ۱۹۵ و ۲۴۳میلیون اعلام کردند و پژو۲۰۶ صندوق‌دار وی۸ نیز با قیمت ۲۳۵میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین امروز قیمت پژو۲۰۷ دنده‌ای ۲۷۳میلیون و مدل اتومات این خودرو ۳۴۷میلیون تومان اعلام شد؛ پژو۴۰۵جی‌ال‌ایکس بنزینی در بازار آزاد امروز با قیمت ۱۷۹میلیون و پژوپارس اتوماتیک ۲۸۷میلیون تومان به فروش می‌رود.

بر اساس آنچه اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اعلام کرده، پژو ۲۰۰۸ در بازار امروز ۸۳۶میلیون تومان قیمت خورد که با مقایسه قیمتی که پنجشنبه هفته پیش در سایت‌های فروش اینترنتی اعلام شده بود حدود ۳۰میلیون تومان ارزان است.

دنا معمولی نیز در بازار آزاد ۲۷۲میلیون و دناپلاس دنده‌ای توربو ۳۵۱میلیون تومان به فروش می‌رسد.