۰ نفر

قیمت کره به ۱۵۰هزارتومان رسید

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
کد خبر: 466121
قیمت کره به ۱۵۰هزارتومان رسید

قیمت کره ای که با ارز نیمایی وارد می شود کیلویی ۱۵۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی با اشاره به اینکه کره از گروه کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰تومانی خارج شده است و اگر کسی قصد واردات کره داشته باشد باید از ارز نیمایی استفاده کند، گفت: باید در این بخش بر تولیدات داخل تکیه کنیم. براساس مصوبه چربی ستاد تنظیم بازار قیمت هر قالب ۱۰۰گرمی کره ۸۰۰۰تومان خواهد شد.

قیمت هرکیلو کره با ارز نیمایی ۱۵۰ هزارتومان

عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی با اشاره به اینکه کلا کره از  گروه کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است، گفت: اگر کسی قصد واردات کره داشته باشد باید از ارز نیمایی استفاده کند که امروز قیمت دلار آن حدود ۲۱هزار و ۳۰۰ تومان است. همچنین  قیمت کره ای که با ارز نیمایی وارد می شود کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و هر قالب ۱۰۰ گرمی آن حداقل با قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه خواهد شد.

هر قالب کره ۱۰۰گرمی ۸۰۰۰ تومان خواهد شد

به گفته وی براساس مصوبه چربی ستاد تنظیم بازار، قیمت هر قالب ۱۰۰ گرمی کره ۸۰۰۰ تومان خواهد شد که این رقم نیز براساس قیمت روز چربی سودی را عاید شرکتها نمی کند.

فربد خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد سود قانونی به دست آورد می بایست هر قالب کره را به قیمت ۱۰هزار تومان به فروش برساند اما به دلیل اینکه تغییر نرخ برای کارخانه ها و مصرف کننده مشکلاتی ایجاد می کند، کارخانه ها  با همان قیمت ۸۰۰۰ تومان تولیدات خود را به فروش می رسانند.