۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در بلوار کشاورز تهران/ اجاره آپارتمان؛ رویایی برای دانشجویان!

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 461928
قیمت مسکن در بلوار کشاورز تهران/ اجاره آپارتمان؛ رویایی برای دانشجویان!

اگر قصد خرید مسکن در بلوار کشاورز تهران دارید، برای واحدهای نوساز بین متری 30 تا 38میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است. برای رهن کامل یک واحد در این منطقه نیز باید حداقل 150میلیون تومان پرداخت.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ بلوار کشاورز در منطقه 6 شهرداری پایتخت واقع شده و در مرکز تهران قرار دارد. بافت این منطقه ترکیبی از بافت قدیمی و نوساز بوده؛ البته وقتی در سایت‌های خرید و فروش مسکن دنبال یک واحد آپارتمان در این محدوده بگردید، سهم واحدهای نوساز کمتر از واحدهای قدیمی است و واحدهای قدیمی بیشتری به چشمتان می‌خورد. خیابان وصال، فلسطین، قدس، کارگر و... از خیابان‌های مهم و معروف این بلوار است.

به گفته یک کارشناس مشاور املاک، که در محدوده بلوار کشاورز فعالیت دارد، قیمت مسکن در بلوار کشاورز تقریبا بالاست؛ علت این امر نیز دسترسی عالی به مترو و بی‌آرتی و همچنین قرار گرفتن آن در مرکز شهر است و برای واحدهای نوساز باید بین متری 30 تا 38میلیون تومان هزینه کرد. قیمت دقیق بستگی به کاربری ملک، موقعیت، مصالح و... آن دارد. هرچه به سمت قسمت‌های جنوبی بلوار بروید نیز قیمت مسکن کمتر می‌شود و قسمت‌های شمالی قیمت بالاتری دارد. خیابان دائمی، کبکانیان و... از خیابان‌های گران قیمت در محدوده بلوار کشاورز است.

وی در خصوص قیمت واحدهای قدیمی‌تر به اقتصادآنلاین گفت: اینکه واحدهای قدیمی دقیقا چه قیمتی داشته باشد بستگی به عوامل مختلفی دارد. مثلا اینکه چه قدر از ساخت آن می‌گذرد، بازسازی شده یا نه، امکانات آن به چه صورت است، چه قدر قدرالسهم دارد و... همه این عوامل در قیمت آپارتمان‌های قدیمی تاثیر دارد و نمی‌توان قیمت دقیق اعلام کرد و این موارد باید بررسی شود؛ ولی به طور کل می‌توان گفت واحدهای قدیمی‌تر از متری 20میلیون شروع می‌شود. همچنین آپارتمان‌های بالای 30سال ساخت زیادی نیز در این محدوده وجود دارد.

این کارشناس مشاور املاک در ادامه بیان کرد: برای خرید مسکن در بلوار کشاورز حداقل 1میلیارد و 500میلیون تومان سرمایه لازم است. مثلا چند روز پیش یک واحد آپارتمان 61متری و 20سال ساخت، 1میلیارد و 600میلیون تومان به فروش رفت. یک واحد آپارتمان 78متری و 17ساله در خیابان شقایق که 5دقیقه تا مترو پیاده‌روی دارد، 1میلیارد و 950میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. این آپارتمان تمام امکانات را دارد و تنها مشکل آن این است که نورگیر نیست.

وی افزود: یک واحد 88متری که سال ساخت آن قبل از 70 است، در خیابان فلسطین متری 22میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت یک واحد 65متری و 4سال ساخت در خیابان دائمی متری 38میلیون تومان اعلام شده است.

این کارشناس با تاکید بر این نکته که هر چه به سمت فاطمی برویم، قیمت‌ها افزایش دارد به اقتصادآنلاین گفت: مالک یک واحد 115متری و نوساز در بالای زرتشت، قیمت واحد را متری 38میلیون تومان اعلام کرده‌است. یک واحد آپارتمان 100متری و یک سال ساخت که اکنون مستاجر در آن سکونت دارد و 3ماه دیگر تخلیه می‌شود در خیابان کبکانیان متری 34میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در این محدوده اظهار کرد: بلوار کشاورز به دلیل نزدیکی به دانشگاه‌، قبلا مورد توجه دانشجویان زیادی بود و انتخاب اول بسیاری از دانشجویان برای رهن و اجاره بود؛ اما با افزایش قیمت اجاره‌بها دیگر دانشجویان قدرت اجاره ملک در این محدوده را ندارند. برای رهن کامل یک آپارتمان در بلوار کشاورز حداقل 150میلیون تومان سرمایه برای رهن کامل مورد نیاز است و نمی‌توان واحد ارزان‌تری یافت. برای رهن و اجاره نیز این مبلغ به حدود 50میلیون تومان رهن و 2.5 الی 3میلیون تومان اجاره تبدیل می‌شود.

این کارشناس مشاور املاک اضافه کرد: یک واحد آپارتمان 78متری در خیابان ایتالیا 170میلیون تومان برای رهن کامل واگذار شد. همچنین یک واحد 95متری نوساز در کوچه زیبا 450میلیون تومان جهت رهن کامل قیمت‌گذاری شده است. یک سوئیت 35متری نیز در فلسطین شمالی با 50میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره، واگذار می‌شود. یک واحد 60متری و زیر همکف، بدون پارکینگ، آسانسور و انباری به 40میلیون تومان رهن و 2میلیون تومان اجاره نیاز دارد.

وی در پایان اظهار داشت: واحدهای متراژ کوچک برای اجاره کم پیدا می‌شود و اگرپیدا شود، قیمت بالایی برای دانشجویان دارد. به همین علت اکثر دانشجویان دیگر نمی‌توانند در این محدوده واحد اجاره کنند و مجبورند به سمت جنوب شهر بروند.