۰ نفر

زمان آزادسازی کامل سهام عدالت مشخص‌شـد

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبر: 455902
زمان آزادسازی کامل سهام عدالت مشخص‌شـد

۴۰ درصد باقی مانده سهام عدالت در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، آن دسته از مالکان سهام عدالت که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از تاریخ ۱۹ مرداد ماه می توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند در حالی که، ۴۰ درصد باقی مانده از سهام عدالت در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

در این زمینه بخوانید

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شـود؟

 آزادسازی ۶۰درصد از سهام عدالت برای فروش

اعـلام زمان مراجعه سهامداران عدالت به کارگزاری خود

ثبت شرکت ‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت های مالی حسابرسی نشده آن ها منتشر می شود. یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام عدالت به آنان داده شده بود اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام عدالت خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر تمام سهام عدالت به طور کامل آزادسازی خواهد شد.

در آئین نامه آزاد سازی سهام عدالت ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله ، پیش بینی شده است.