۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

متقاضیان وام ودیعه مسکن بخوانند!

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 455157
متقاضیان وام ودیعه مسکن بخوانند!

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از امروز آغاز شد، جزییات کامل شیوه ثبت نام و شرایط دریافت آن را در گزارش اقتصاد آنلاین بخوانید؛

به گزارش اقتصادآنلاین، ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از امروز شنبه (4 مرداد) شروع شد. این تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهادهای حمایتی در کنار تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار با کارمزد 13درصد پرداخت خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کمک ودیعه مسکن از امروز به صورت پیامکی با ارسال کدملی سرپرست خانوار به سرشماره٣٠٠٠٧٣٦٤٠آغاز می شود.

بدین منظور متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از امروز شنبه ٤مرداد با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره ٣٠٠٠٧٣٦٤٠ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

جزئیات نام نویسی برای دریافت وام ودیعه مسکن در پایگاه اینترنتی طرح اقدام ملی به نشانی TEM.MRUD.IR اعلام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در آن نام نویسی کنند.

مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ٩ مردادماه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بانک‌ها در طرح وام ودیعه مسکن مشارکت دارند و برای ضمانت، گواهی کسر حقوق یا سهام عدالت یا سفته دریافت می‌کنند.

ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود به نام فرد متقاضی باشد.

افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز برای دریافت وام ودیعه مسکن به دستگاه‌های ذیربط مراجعه کنند، چون اعتبارات مربوط به آن‌ها در اختیار سازمان هایشان قرار گرفته است.

شروط ثبت نام وام ودیعه مسکن

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز در این رابطه گفته است: نخستین شرط اولویت برای این گروه ها، این است که براساس قانون ساماندهی، از هیچ گونه تسهیلات در بخش مسکن استفاده نکرده و هیچ گونه حمایتی در حوزه مسکن از سوی دولت در بخش زمین و مسکن دریافت نکرده باشند.

اصلانی افزود: شرط دیگر برای دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن، این است که مالکیتی از سال 84 نداشته باشند و خرید و فروش زمین و مسکن از این تاریخ تاکنون برایشان ثبت نشده باشد.

وی اضافه کرد: تاهل و سرپرست خانوار بودن، شرط دیگر وام کمک ودیعه اجاره مسکن است براین اساس زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دریافت ودیعه اجاره مسکن هستند، همچنین سابقه سکونت 5 ساله در شهر محل سکونت، از دیگر شرایط دریافت این وام است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: این وام به مستاجر داده می‌شود و وثیقه آن را نیز از مستاجر دریافت می‌کنند، اما در قالب چک در وجه موجر قابل صدور است در واقع مسئول پرداخت اقساط مستاجر است و دریافت کننده وام موجر است.