۰ نفر

اقتصاد آنلاین از تغییرات اونس گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبر: 454518
پیش بینی قیمت طلا

قیمت اونس جهانی طلا روز سه شنبه بار دیگر با ادامه روند صعودی خود، بالاترین قیمت ۹ سال اخیر را فتح کرد، با ادامه روند آهسته ارزش دلار و ایجاد انتظار از تصویب بسته‌های محرک مالی بیشتر، شرایط برای حمایت بیشتر از این سرمایه امن ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا از سوی رویترز فاش شد، انتظار می‌رود قیمت طلا در طول 18 ماه آینده موفق به ثبت رکوردی بی سابقه شود؛ این انتظار ناشی از بحرانی است که شیوع ویروس کرونا در میان سرمایه‌گذاران ایجاد و آنها را به سمت این فلز زرد به عنوان سرمایه امن در برابر آشفتگی‌های احتمالی بازارهای مختلف هدایت کرده است.

بر اساس این نظرسنجی که 42 تحلیل‌گر و معامله‌گر در آن شرکت کرده‌اند، میانگین قیمت طلا در سال 2020 در حدود 1713 دلار در هر اونس و در سال 2021 در محدوده 1800 دلاری برآورد شده است. این در حالی است که در نظرسنجی‌های پیشین سطوح قیمتی 1639 دلار و 1655 دلار در هر اونس از سوی تحلیل‌گران عنوان شده بود.

رونا اوکانل تحلیل‌گر StoneX قیمت‌ها در سال 2021 سطوح بالاتر از 2000 دلار را فتح خواهد کرد، عنوان کرد: هر اندازه عدم اطمینان در مساله کنترل ویروس کرونا و آشفتگی در اقتصاد جهانی افزایش یابد، می‌تواند موجب صعودی‌تر شدن روند حرکتی قیمت طلا شود.

در شرایط کنونی می‌توان طلا را به عنوان یکی از بهترین دارایی‌های سال با افزایش 20 درصدی قیمت نسبت به ابتدای سال نام گذاشت؛ گفتنی است که سطح قیمتی 1800 دلار در هر اونس از سال 2011 به بعد نخستین بار در سال جاری به دست آمده است.