۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدام خودرو ۶۵میلیون تومان گران شد؟

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۳
کد خبر: 454422
کدام خودرو ۶۵میلیون تومان گران شد؟

افزایش نرخ دلار تاثیر مخربی بر همه بازار‌ها از جمله خودرو گذاشته تا جاییکه معاملات خودرو به صفر رسیده و قیمت‌ها همچنان بی‌منطق رو‌ به بالا است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بررسی قیمت خودرو حاکی از آن است که این بازار نیز متاثر از جهش نرخ ارز به شدت ملتهب شده به طوریکه طبق گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران قیمت یکی از خودرو‌های چینی مونتاژی یک روزه تا حدود ۶۵میلیون تومان بیشتر شده و سایر خودرو‌ها نیز بین یک تا ۲۰میلیون تومان گران‌تر شده‌اند.

 سعید موتمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد: در شرایط فعلی بازار نه فروشنده‌ها ریسک می‌کنند بفروشند و نه خریداران قدرت خرید دارند، از طرفی فروشنده‌ها منتظر افزایش بیشتر قیمت خودرو هستند و خریداران به ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها در پی افت نرخ ارز امید دارند.

وی درباره تاثیر جهش نرخ دلار بر قیمت خودرو تصریح کرد: شوک جهش نرخ ارز باعث شده قیمت‌ خودرو به صورت فزاینده رشد کند به طوریکه هایما طی یک روز حدود ۶۵میلیون گران‌تر شده و سایر خودرو‌ها نیز بین یک تا ۲۰میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

موتمنی افزود: البته با توجه به سقوط نرخ ارز طی دو روز گذشته، قیمت برخی از خودرو‌ها نیز کاهشی بوده و تا حدود ۵میلیون تومان ارزان شده است.