۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آیفون و سامسونگ (لغو ممنوعیت واردات)

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۶
کد خبر: 451628
قیمت آیفون و سامسونگ (لغو ممنوعیت واردات)

چند روز پیش خبری مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو اعلام شد که افزایش شدید قیمت این گوشی‌ها را به دنبال داشت. علی‌رغم تکذیب این خبر قیمت گوشی‌ها همچنان صعودی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دنبال انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300یورو، ناگهان بازار موبایل با شوکی عظیم مواجه و قیمت‌ها روند صعودی شدیدی داشتند. یک روز بعد این خبر تکذیب و اعلام شد که با تصمیم نهایی کمیته‌ای متشکل از وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات، در روند واردات  گوشی‌های گران تر از 300یورو تغییری نخواهیم داشت و وارداتشان همچنان بدون هیچ تغییری حتی به صورت مسافری ادامه خواهد داشت.

پس از انتشار این خبر، مسئول تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل آن را رد و از وجود قطعی این مصوبه و ممنوعیت واردات موبایل گران خبر داد. در این خصوص ادعا شده است که خبر تکذیب فقط جهت جلوگیری از تنش‌ها در بازار موبایل بوده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که این ممنوعیت از ابتدای سال تایید شده و برای عدم نوسانات شدید در بازار رسانه‌ای نشده است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین نشان می‌دهد با وجود رد ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300یورویی اما قیمت موبایل در بازار نه تنها کاهش نیافته، بلکه همچنان افزایشی است.

قیمت موبایل آیفون