با نگاهی به لیست کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در خصوص میزان پرداخت بیمه بیکاری مشاهده می‌شود که پرتغال بالاترین میزان، و ایالات متحده پایین‌ترین میزان از حقوق اصلی افراد بیکار شده در طول شش ماه را پرداخت می‌کنند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در حال حاضر، دولت استرالیا در واکنش به شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، میزان پرداختی به بیکاران را دو برابر کرده است. به صورت موقت، افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری در این دوران هستند، بدون احتساب کمک اجاره و پرداختی خانواده، می‌توانند به جای 566دلار برای دو هفته، نرخ پایه 1116دلار دریافت کنند.

با نگاهی به داده‌های ارائه شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مشاهده می‌شود میزان مبلغی که مشمولان بیمه بیکاری در طول شش ماه با احتساب حق مسکن و پرداختی والدین می‌توانند دریافت کنند، بسیار پایین‌تر از بسیاری کشورهای توسعه‌یافته است.

گفتنی است که این مزایای بیکاری در استرالیا، بین 27درصد برای افراد مجرد بدون فرزند و 60درصد از حداقل دستمزد آنها برای افرادی که دارای همسر و دو فرزند هستند، برای شش ماه از دوران بیکاری آنها در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، جالب توجه است که در این رتبه‌بندی، ایالات متحده پایین‌تر از استرالیا قرار دارد و افراد مجرد در طول شش ماه بیکاری خود، تنها 5درصد از دستمزد اصلی خود را می‌توانند دریافت کنند.

در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشورهای پرتغال، آلمان و فرانسه در صدر لیست دارای بهترین شرایط مزایای بیکاری قرار دارند و هر کدام به ترتیب، 75، 59 و 62درصد از حقوق اصلی دریافتی توسط افراد مجرد را در طول شش ماه بیکاری آنها پرداخت می‌کنند.

در نمودار ارائه شده، سهم دریافت بیمه بیکاری نسبت به حقوق افراد در طول شش ماه، در کشورهای عضور OECD را مشاهده می‌کنید؛

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

e9e8eda9-7a24-4fed-855a-b6bd3b083c3c