۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مس به درمان کرونا کمک می‌کند؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
کد خبر: 438924
مس به درمان کرونا کمک می‌کند؟

وزیر معدنکاری شیلی دستور داد با استفاده از آمونیوم کواترنری تقویت شده با نانوذرات مس در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ساختمان ضدآفتاب منفجر شود.

اقتصادآنلاین- طاهره گودرزی؛  بالدو پروکاریکا، وزیر معدنکاری شیلی در تلویزیون محلی گفته که راه حل مورد استفاده توسط شرکت آینتک ساخته شده است.

در این گزارش آمده است، مدت‌هاست که شیلی پیشنهاد کرده است از مس،که یک محصول ضد میکروبی قدرتمند است، جهت جلوگیری از گسترش باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ ها در جاهایی مانند بیمارستان‌ها استفاده شود."

به گفته وزیر معدن شیلی، محصول تقویت شده مس که در دفتر مرکزی پخش شده است مانع از تبدیل شدن میزبان عوامل بیماری زا از چوب ، پارچه و سطوح شیشه‌ای می‌شود.

با توجه به خواص این ماده ، پروکوریکا پیشنهاد داده که این ماده در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در مورد مراکز درمانی، مقامات دولتی گفته‌اند که این راه‌حل می‌تواند روی تجهیزات شخصی محافظ مانند ماسک‌های جراحی اسپری شود تا توانایی آنها در جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و سایر عناصر از روی پارچه را افزایش دهد.

در ادامه گزارش آمده است، ماسک‌های پوشیده از محصول مس، مدتی قبل ساخته و در واقع در کنفرانس PDAC در تورنتو در اوایل سال جاری ارائه شده است.

در پایان گزارش وزیر معدن شیلی اعلام کرد :در جلسه ای ایده اضافه کردن مس به اسکناس‌های پزو در نظر گرفته شده است تا آنها دارای بیماری کمتری باشند، به خصوص با توجه به اینکه پول نقد بیشتر توسط افراد سالخورده استفاده می شود.