خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۴۲۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی بیش از سایرین بود و همچنین سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود  دو هزار و ۱۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۵۹۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود ۴۲۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «شستا»، «وملی» و «فوکا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وتوکا»، «سامان» و «کگهر» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۳۰میلیارد تومان (۳۸درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۳۲۰میلیارد تومان (۵۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۳.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فلزات اساسی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «زراعت و خدمات وابسته» با تقاضای خرید ۳۱۵میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۳ درصد از چهار هزار و  ۷۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع حدود پنج هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۹هزار و ۷۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.09.05

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.09.05