۰ نفر

هزینه حمل خودرو به کیش در ایام نوروز چقدر است؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبر: 707003
هزینه حمل خودرو به کیش در ایام نوروز چقدر است؟

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی کیش از راه اندازی سامانه پذیرش برخط خودرو و حذف واسطه‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ گالشی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی کیش از راه اندازی سامانه پذیرش برخط خودرو به آدرس www.ticket.kishports.com و حذف واسطه‌ها خبر داد و گفت:نرخ حمل خودرو به صورت رفت و برگشت به جزیره کیش در ایام نوروز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

گالشی گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو با پلاک کیش در این جزیره تردد دارند و امکان افزایش این ظرفیت تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ خودرو در ایام نوروز وجود دارد.

او با اشاره به پذیرش روزانه هزار خودرو با مدت ماندگاری ۵ روز در ایام نوروز در کیش، گفت: این طرح از امروز پنجشنبه ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد و این تصمیم در راستای ارائه خدمات ارزنده به گردشگران و حفظ کرامت آنان و نیز ظرفیت تاب آوری جزیره کیش اتخاذ شده است.

گالشی گفت: گردشگرانی که با خودرو قصد سفر به کیش را دارند می‌توانند قبل از مراجعه به بندر، وارد سامانه شوند تا زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی کیش گفت: برای خودرو‌ها به ازای ماندگاری بیش از حد مجاز، ۳۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده و داشتن معاینه فنی شرط ورود خودرو به جزیره کیش است.

گالشی گفت: در ایام نوروز از ورود کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی و وانت به جزیره کیش به جز کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوخت جلوگیری می‌شود.

او گفت: تمهیدات لازم در خصوص راه اندازی دوربین‌های پلاک خوان در بنادر چارک و کیش با هدف به حداقل رساندن توقف خودرو‌ها و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف‌های طولانی، در نظر گرفته شده است.