۰ نفر

صدور ٦٤٠ اظهارنامه برای اقلام متروکه

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبر: 619342
صدور ٦٤٠ اظهارنامه برای اقلام متروکه

سخنگوی گمرک گفت: به درخواست گمرک فرودگاه امام و همراهی دادستان تهران، امروز برای ۱۷ تن کالای قابل اشتعال ۶۴۰ اظهارنامه متروکه صادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید روح اله لطیفی گفت: با پیگیری های گمرک، برای ایمن سازی و تعیین تکلیف محموله های خطرناک و قابل اشتعال در فرودگاه امام  برای ۱۷ تن کالا، ۶۴۰ اظهارنامه متروکه صادر و محموله های متروکه بارگیری و تحویل سازمان اموال تملیکی شد.

سخنگوی گمرک می‌گوید:  برای تسریع در ترخیص کالا و اعمال حاکمیت و پیاده سازی قوانین تجارت، گمرک کشور  تلاش می کند تا کالاهایی که با رعایت قوانین کشور وارد شدند را در حداقل زمان ترخیص کند و  آن دسته از کالاهایی که به هر دلیل شرایط ترخیص را دارا نبودند با همکاری و اقدام به موقع سازمان های مرتبط و ذی مدخل در اسرع وقت با طی تشریفات قانونی تعیین تکلیف کند.

پیش از این آقای خاندوزی وزیر اقتصاد گفته بود:  تلاش ما این است که اصلاح رویه‌های تجاری و گمرکی بدون نیاز به مجوز‌های خاص و اصلاح قوانین باشد و متن اولیه‌ای تنظیم شده تا فرآیند‌های تجاری و گمرکی کشور با سرعت بیشتری صورت گیرند تا منجر به رسوب کمتر کالاها در گمرکات کشور شود.