۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رمزارزها در هند قانونی شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 606158
رمزارزها در هند قانونی شد

دولت هند به تازگی مقررات مالیاتی را برای رمزارزها پیشنهاد کرده است. دارایی های دیجیتال با مالیات بر درآمد 30 درصد مشمول مالیات می شوند. یک CBDC روپیه در سال مالی آینده فعال خواهد شد.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ رمزارز بانک مرکزی‌ (CBDC) شکل مجازی ارز بدون پشتوانه هر کشور است. CBDC متمرکز است و نهادهای پولی هر کشور آن را صادر و برایش قانون‌گذاری می‌کنند.

وزیر دارایی هند، Nirmala Sitharaman امروز در سخنرانی بودجه خود،طرحی را برای معرفی مقررات دارایی های دیجیتال منتشر کرد. درآمد حاصل از نقل و انتقالات رمزنگاری 30 درصد مشمول مالیات خواهد بود.

رمزارزها در هند قانونی شد

همچنین، روپیه دیجیتال در سال مالی 2022-2023 (از آوریل شروع می شود) فعال خواهد شد.

در این پیشنهاد آمده است که زیان‌های ناشی از عملیات رمزارز نمی‌توانند با هیچ سود دیگری تطبیق شوند. 

به گفته بلومبرگ، وزیر امور خارجه هند اعتراف کرد که رمزارز ها نباید دیگر نادیده گرفته شوند.

افزایش خارق العاده ای در تراکنش در دارایی های دیجیتال وجود دارد. بزرگی و فراوانی این معاملات، ارائه یک رژیم مالیاتی خاص را ضروری کرده است.

جامعه از این پیشنهاد استقبال می کند.

اگرچه مالیات بر درآمد واقعاً بالا به نظر می رسد، بازیگران اصلی در بازار دارایی های رمزنگاری شده هند نسبت به تأثیراتی که مقررات جدید قرار است بر این بخش بگذارد خوشبین هستند.

Nischal Shetty، مدیرعامل و موسس بزرگترین صرافی رمزارز در هند، WazirX (WRX)، که از سال 2019 کاملاً تحت مالکیت بایننس (BNB) است، تأکید می کند که این یک گام بزرگ برای این حوزه است.

بنابراین، این پیشنهاد به احتمال زیاد به همه گمانه زنی ها در مورد ممنوعیت رمزارز ها به سبک چینی در هند پایان خواهد داد. پیش از این، مقامات هندی درباره ممنوعیت رمزارزهای خصوصی و مجازات 10 سال زندان برای پذیرش رمزارز به عنوان ابزار پرداخت بحث کردند.