۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

مشکل کاهش حقوق معلمان خرید خدماتی حل می شود

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷
کد خبر: 590904
مشکل کاهش حقوق معلمان خرید خدماتی حل می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی شامل کارکنان اداری آموزش و پرورش نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از   صداوسیما، یوسف نوری افزود: معلمانی که در مناطق مرزی و در مدارس استثنایی فعالیت می‌کنند در زمان کمتری ارتقای رتبه خواهند داشت و درباره مشمولیت معلمان بازنشسته از رتبه بندی در پیش نویسی که برای من فرستاده اند چیزی ندیده ام.

وی گفت: درباره اینکه اعتبار رتبه بندی تامین نشده بود صحبتی را نشنیده ام، ولی آن را پیگیری خواهم کرد.

 نوری تاکید کرد: آمادگی لازم برای تنظیم و تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان را داریم و پس از ابلاغ قانون آن را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره مشکل کم شدن حقوق معلمان خرید خدماتی نیز گفت: این معلمان طبق ساعات کاری حقوق خود را می‌گیرند و تنها مشکل بیمه دارند که این مشکل نیز حل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به میزان کم شدن ساعات کار موظفی معلمان خرید خدماتی از ۴۴ به ۲۴ ساعت بیمه آن‌ها کسر شده است که پیگیر هستیم حق بیمه آن‌ها نیز واریز شود.

 نوری گفت: میانگین دریافتی تدریس معلمان خرید خدماتی با مدرک کارشناسی ارشد ساعتی ۲۸ هزار تومان است.

وی افزود: پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم و پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۹۹ در همه استان‌ها پرداخت شده است و در این باره از رئیس خزانه نیز تشکر لازم را کرده ام.

 نوری گفت: بخشی از حق التدریس معلمان نیز پرداخت شده است و بقیه نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

وی درباره انتصابات جدید در آموزش و پرورش افزود: انتصابات یکسری شرایط خاص دارد و تعدادی از انتصابات استانی نیز انجام شده و بقیه نیز در حال انجام است.