امروز معامله‌گرها ۵۱۰ میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه محصولات شیمیایی تعلق داشت و ۴.۴ درصد از کل حق تقدم سهام معدنی دماوند معامله شد.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  روز جاری در مجموع حدود ۶ هزار و ۹۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «پترول»، «شبندر»، «زاگرس»، «دی» و «آریا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۵۱۰ میلیارد تومان سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان دست به دست شد، پالایش نفت بندرعباس پس از معاملاتی به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام پتروشیمی زاگرس نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "محصولات شیمیایی" تعلق داشت به طوری که هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با معاملات ۷۴۰ میلیارد تومانی دوم شد و "فلزات اساسی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۴ درصد از کل حق تقدم سهام معدنی‌ دماوند (کدماح) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۳ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۴ نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه_بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.6.31

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی

ارزش معاملات سهام 99.6.31

طراحی اینفوگرافیک: شبنم نعیمی