شمار کشته‌شدگان فعالان و مدافعان محیط‌زیست در سال گذشته به 212 مورد رسید که بالاترین آمار در این زمینه در کلمبیا مشاهده شد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ امروزه افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند چوب، روغن نخل و مواد معدنی منجر به تصرف غیرقانونی زمین توسط دولت‌ها، شرکت‌ها و باندهای باندهای جنایتکار شده است. این موضوع درگیری‌هایی را توسط مردمی که قصد حفظ خانه‌های خود و محیط‌زیست داشته‌اند، به بار آورده است.

در حال حاضر گزارش جدید ارائه شده توسط سازمان غیردولتی Global Witness، شمار کشته‌شدگان در سراسر جهان در نتیجه درگیری بر سر منابع را نشان می‌دهد. در این تحقیق، 212مورد مرگ و میر ثبت شده که بالاترین شمار آن در یک سال است.

در این گزارش آمده که به دلیل نبود آزادی مطبوعات در بسیاری از کشورها و همچنین عدم موفقیت دولت در نظارت بر سوء‌استفاده‌ها، این داده‌ها هرگز تصویری دقیق از مقیاس واقعی این مشکل را نشان نمی‌دهد.

گفتنی است که به طور متوسط در سال گذشته، هر هفته، چهار مدافع زمین و محیط‌زیست کشته شده‌اند و بیش از نیمی از این قتل‌ها در کلمبیا و فیلیپین رخ داده است.

کلمبیا در سال 2019 با 64قتل مستند، بالاترین آمار مرگ و میر فعالان و مدافعان زمین در میان سایر کشورها به ثبت رساند. فیلیپین با 43مورد در جایگاه دوم و برزیل با 24مورد قتل در این زمینه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

کشنده‌ترین بخش‌ها در سال 2019 به ترتیب بخش معدن و استخراج، کسب و کار کشاورزی و قطع درختان بودند.

در نمودار ارائه شده، کشورهایی که بیشترین کشته‌شدگان را در میان مدافعان زمین و محیط‌زیست در سال 2019 داشته‌اند را مشاهده می‌کنید؛

15