در روزهای اخیر به دلیل وضعیت ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا و بیکار شدن بسیاری از مردم، مستاجران زیادی در ایالات متحده توانایی کافی برای پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند و از این رو با بحران تخلیه خانه‌ها مواجه خواهند شد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ مهلت قانونی تخلیه در چندین شهر و ایالت‌های بزرگ آمریکا به همراه چک‌های بیکاری دولت فدرال برای افراد فاقد شغل، قرار است که در انتهای ماه ژوئیه به پایان برسد.

با ادامه روند شیوع بیماری کووید-19 در سراسر کشور و حدود 60هزار مبتلای جدید در روز، مشاغل تعطیل باقی می‌مانند و ده‌ها میلیون نفر از کارگران هنوز هم بیکار هستند.

بررسی جدید انجام شده توسط دولت فدرال نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم اجاره‌نشینان آمریکا از اطمینان کافی برای توانایی پرداخت اجاره‌بها در ماه آگوست برخوردار نیستند.

در نظرسنجی انجام شده توسط دولت ایالات متحده که برای هفته بین 9 تا 14 ژوئیه بوده، 35درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که اطیمنان اندک در توانایی پرداخت اجاره‌بها در ماه آگوست دارند یا هیچ‌گونه اطمینانی ندارند.

تنها 38درصد از اطیمنان بالایی برخوردار بودند، در حالی که 1درصد اعلام کردند که از قبل پرداخت ماه آتی را به تعویق انداخته‌اند.

اگر کنگره نتواند به سرعت لایحه بسته محرک را تصویب کند، ایالات متحده با یک بحران بی‌سابقه تخلیه مواجه خواهد شد.

بسیاری از صاحبخانه‌ها نیز از مسئله درآمدی خود رنج می‌برند و پس از برداشته شدن مهلت قانونی اجباری، از هیچگونه اقدام حقوقی علیه مستاجران که قادر به پرداخت اجاره نیستند، دریغ نخواهند کرد.

یک مطالعه انجام شده در ایالت کلرادو نشان می‌دهد، در صورتی که قانون فدرال به زودی تصویب نشود، بیش از 20میلیون نفر در معرض خطر تخلیه خانه در ماه آگوست، قرار دارند.

در نمودار ارائه شده، میزان اطمینان مستاجران آمریکایی از توانایی پرداخت اجاره‌بهای ماه آینده را مشاهده می‌کنید؛

توانایی پرداخت اجاره‌بها در آمریکا