۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش نرخ بیکاری در هند/ متهم شدن دولت هند به پنهان‌کاری در اقتصاد

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 416476
افزایش نرخ بیکاری در هند/ متهم شدن دولت هند به پنهان‌کاری در اقتصاد

به نظر می‌رسد که اخیرا وضعیت اقتصادی هند، به دنبال افزایش نرخ بیکاری و کاهش سرعت رشد تولید ناخالص داخلی این کشور، با مشکل مواجه شده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ نرخ بیکاری در هند، که با آمار 3.4 درصدی در سال 2017 به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود، در حال حاضر با افزایش روبرو شده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز نظارت بر اقتصاد هند، نرخ بیکاری، پس از رسیدن به 8.4 درصد در ماه آگوست سال 2019 و تجربه بالاترین حد خود، در ماه ژانویه سال جاری میلادی به 7.2 درصد رسیده است.

گفتنی است که در حال حاضر، دولت هند، متهم به کتمان کردن اخبار منفی در خصوص این تحولات اقتصادی است.

در سال گذشته، روزنامه The Business Standard هند، گزارشی افشاکننده را منتشر کرد که نشان می‌داد نرخ بیکاری این کشور در سال 2017(با استفاده از یک استاندارد متفاوت)، 6.1 درصد بوده است.

قابل ذکر است که در گزارشی دیگر، اثبات کرد که در ماه نوامبر، میزن مخارج خانوار برای اولین بار طی چهار دهه کاهش یافته که به دنبال آن انتظار می‌رود که چشم‌اندازهای اشتغال نیز با روند نزولی مواجه شود.

آمار نگران‌کننده‌تر دیگری نیز در خصوص وضعیت اقتصادی هند نیز ارائه شده که نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه نخست سال 2019/20 کند شده و به 5.8 درصد رسیده است که این مسئله سبب شد این کشور عنوان دارا بودن سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان را از دست بدهد.

جالب توجه است که این ارقام در سه ماهه دوم و سوم نیز با کاهش بیشتر، 5 و 4.5 درصد اعلام شد.

در نمودار ارائه شده، میانگین نرخ بیکاری در هند، از سال 2016 تا 2020 را مشاهده می‌کنید؛

اینفو